Olav Thon Stiftelsen deler ut 33 millioner til forskning

Olav Thon, styreleder i Olav Thon Stiftelsen, og professor Ole Petter Ottersen, leder for Olav Thon Stiftelsens fagkyndige råd, inviterer til pressekonferanse på Hotel Bristol i Oslo, torsdag 10. januar 2019 klokken 10.

Olav Thon holder pressekonferanse 10. januar på Hotel Bristol i Oslo. Foto: Gry Traaen

Navn på mottagere av årets tildeling av den internasjonale forskningsprisen på 5 millioner kroner og de nasjonale priser for fremragende undervisning, samt stiftelsens millionbidrag til forskjellige forskningsprosjekter vil bli kunngjort.

Olav Thon Stiftelsen deler hvert år ut betydelige beløp til forskning og andre allmennyttige formål. Samlet ble det i 2018 delt ut 88 millioner kroner.

I 2013 overførte Olav Thon midler for 25 milliarder kroner til Olav Thon Stiftelsen. Stiftelsen eier og driver Olav Thon Gruppen, som yter støtte til forskning og andre allmennyttige formål.

Presse som ønsker å delta kan sende opplysning om navn, stilling og hvilken publikasjon / hvilket mediehus de representerer på e-post til: olavthonstiftelsen@olavthon.no

Les mer om Olav Thon Stiftelsen her

I 2018 eide og forvaltet Olav Thon Gruppen 99 kjøpesentre i Norge og Sverige.

I 2018 hadde Thon Hotels ca. 11.900 rom fordelt på 80 hoteller i Norge, Brussel og Rotterdam.