Avarn Security

Olav Thon gruppen (OTG) signerer ny betydelig sikkerhetsavtale med Nokas verdt flere hundre millioner.

Den nye avtalen starter opp 1. oktober og inkluderer en betydelig leveranse av vakttjenester, kameraovervåking, alarmovervåking, utrykning, kursing og verdihåndtering for OTG’ s 110 kjøpesentre og 70 hoteller.

Nåværende avtale ble inngått i 2012, og har siden den gang økt betraktelig i innhold og omfang. Den nye hovedavtalen har en varighet på inntil fire år og er verdt flere hundre millioner kroner. I tillegg har partene signert en omfattende 7-års avtale om leveranse av kamerasystemer til gruppens kjøpesentre og hoteller.

- Vi er ydmyke i forhold til tilliten OTG viser oss, og selvsagt glade for at vi i tillegg er valgt til leverandør av ny og avansert kamerateknologi, sier Erik Stenvaag, salgssjef i Nokas. Dette betyr blant annet at ca. 4000 kamera nå skal driftes og vedlikeholdes av Nokas. I tillegg forventer vi at OTG kommer til å foreta betydelige investeringer i nye kamerasystemer i årene som kommer. Vi gleder oss til å samarbeide enda tettere, sier Stenvaag.

Nokas fortsetter omfattende leveranse av vakt- og alarmtjenester til kjøpesentre og hoteller.

- I OTG har vi alltid fokusert på trygghet og sikkerhet både for våre gjester, kunder og ansatte. Derfor har vi opp gjennom årene iverksatt en rekke konkrete tiltak for å gi alle som beveger seg på våre lokasjoner en trygg opplevelse, sier Ola Stavnsborg. Han er sikkerhetssjef i Olav Thon gruppen og peker blant annet på at vekterne daglig er involvert i en rekke hendelser som krever ekstra oppmerksomhet og innsats. - Vekterne er uvurderlige for oss. Senest i sist uke hadde vi blant annet to tilfeller hvor vekternes kunnskap om livreddende førstehjelp kombinert med et årvåkent blikk trolig bidro til å redde menneskeliv. Å ta i bruk moderne kamerateknologi hjelper oss også til å avdekke kriminalitet, ulykker og andre forhold som er viktig for oss i forhold til vårt forebyggende arbeid, men ikke minst til målrettet innsats når det gjelder, sier sikkerhetssjefen.

Om Avarn Security

Avarn Security
Alf Bjerkes vei 1

915 02580http://www.avarnsecurity.no

Avarn Security er en ledende nordisk sikkerhetsleverandør til offentlige og private virksomheter. Avarn Security er en totalleverandør av sikkerhet i det nordiske markedet innenfor alarm- og vakttjenester, flyplass-sikkerhet, industrivern, beredskapsløsninger og cash handling. Konsernet har ca. 16.000 medarbeidere i Norge, Sverige, Danmark og Finland med hovedkontor i Oslo.

Følg pressemeldinger fra Avarn Security

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Avarn Security på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Avarn Security