Olav Thon Gruppen kjøper Tanum Shoppingcenter

Det svenske kjøpesenteret Tanum Shoppingcenter har blitt kjøpt av Olav Thon Gruppen og Orvelin Gruppen, og eierandelen er henholdsvis 55 % og 45 %.

Det svenske kjøpesenteret Tanum Shoppingcenter har blitt kjøpt av Olav Thon Gruppen og Orvelin Gruppen.

Konserndirektør for eiendomsutvikling i Olav Thon Gruppen, Ole-Christian Hallerud, bekrefter kjøpet.

– Alle formaliteter i forbindelse med kontrakten falt på plass i dag. Tanum Shoppingcenter ligger i Tanumshede og vi ser på eiendommen som et spennende utviklingsprosjekt vi kommer til å jobbe med fremover, sier Ole-Christian Hallerud.

Tanum Shoppingcenter ligger i Brehogsvägen 5 i Tanumshede i Sverige og åpnet i 2014. Kjøpesenteret ligger ca. to timer fra Oslo med bil. Senteret, som er på ca. 40.000 kvadratmeter, har ca. 40 butikker og et godt utvalg av restauranter og kaféer.

– Fremover kommer vi til å se på butikksammensetningen på senteret. Vi har flere spennende idéer, men foreløpig har vi ikke bestemt oss for noe på dette tidspunktet, sier Hallerud.

Fra før eier og forvalter Olav Thon Gruppen 12 kjøpesentre i Sverige, blant annet Nordby Shopping Center, Charlottenbergs Shoppingcenter og Töcksfors Shoppingcenter.

– Siden 2004 har Olav Thon Gruppen vært en kjøpesenteraktør i Sverige, og Sverige er et spennende satsingsområde for oss, sier Ole-Christian Hallerud.

Tanum Shoppingcenter ligger i Tanumshede i Sverige og er på ca. 40.000 kvadratmeter.

I 2018 hadde Thon Hotels ca. 11.800 rom fordelt på 80 hoteller i Norge, Brussel og Rotterdam.