Olav Thon Gruppen advarer mot nettsvindel

I nettbløffen «Bitcoin Profit» misbrukes Olav Thons navn og bilde.

REN LØGN: Olav Thon misbrukes i en nettsvindel om "Bitcoin Profit". Foto: Skjermdump

– Det er ingenting i denne saken som er sant. Alt er ren løgn, sier Olav Thon Gruppens sikkerhetssjef, Ola Stavnsborg.

I «artikkelen» som ligger på nett så hevdes det at Olav Thon var gjest hos God morgen Norge for å snakke om Bitcoin Profit. Bilder av konsernsjefen, som er tatt ved tidligere anledninger og i andre sammenhenger, er blitt satt sammen med bilder av Vår Staude som også misbrukes i nettbløffen.

– Olav Thon har ingenting med «Bitcoin Profit» å gjøre og har ikke vært gjest hos God morgen Norge og snakket om dette. Vi ønsker å advare alle om denne nettsvindelen og samtidig informere om at Olav Thon og Olav Thon Gruppen ikke har noe med dette å gjøre, sier Stavnsborg.

Les flere nettartikler om nettsvindelen:
Pengenytt.no: Olav Thon, God morgen Norge og undertegnede journalist misbrukt i nettsvindel

VG.no: Vår Staude misbrukt i nettbløff

I 2018 eide og forvaltet Olav Thon Gruppen 99 kjøpesentre i Norge og Sverige.

I 2018 hadde Thon Hotels ca. 11.900 rom fordelt på 80 hoteller i Norge, Brussel og Rotterdam.