Olav Thon Eiendomsselskap: Rapport 4. kvartal og foreløpig årsresultat

Norges ledende kjøpesenterselskap
Olav Thon Eiendomsselskap har i dag 94 kjøpesentre i eie og forvaltning. Markedsposisjonen i det norske kjøpesentermarkedet er svært solid og i porteføljen inngår blant annet 6 av landets 7 kjøpesentre med høyest butikkomsetning i 2015. Omsetningsveksten fra i fjor er tilfredsstillende, og vurderes til ca. 3 % på sammenliknbart areal.

Økt markedsverdi på eiendomsporteføljen
Den høye etterspørselen etter næringseiendom både fra Norske og utenlandske investorer bidro til økte priser på næringseiendom og dermed høyere markedsverdi på konsernets eiendomsportefølje.

- Det er positivt at våre kjøpesentre øker omsetningen på sammenlignbare areal med 3 % i en tid hvor det er økt usikkerhet blant norske forbrukere, uttaler konserndirektør finans Arne B. Sperre i en kommentar.

Sperre legger til at selskapet er godt fornøyd med å kunne fremvise en betydelig resultatvekst også før verdiendringene av eiendomsporteføljen.

Les kvartalsrapporten her

Stenersgata 2A