Olav Thon deler ut 43 mill. kr.

Olav Thon Stiftelsen deler ut 43 millioner kroner den 12. januar 2017 til undervisning og forskning innen medisinske og matematisk-naturvitenskapelige fag.

Olav Thon. Foto må krediteres med: Evenfoto.no

Pengene blir delt ut til personer og forskningsprosjekter som har utmerket seg spesielt innen sine fagområder i Norge og i utlandet.

Olav Thon og rektor ved Universitetet i Oslo, Ole Petter Ottersen, vil kunngjøre årets vinnere under en pressekonferanse på Hotel Bristol i Oslo torsdag 12. januar 2017 kl. 10. Olav Thon og Ole Petter Ottersen vil være til stede på pressekonferansen for å svare på spørsmål fra pressen.

Påmelding til pressekonferansen: Send ditt navn, stilling og hvilken publikasjon/mediehus du representerer på e-post til: olavthonstiftelsen@olavthon.no og du vil motta en bekreftelse.

Prisutdeling i mars
Selve prisutdelingen foregår torsdag 2. mars 2017 ved en seremoni i Universitetets Aula, med påfølgende festmiddag til ære for vinnerne på Hotel Bristol.

Les mer om Olav Thon Stiftelsen her

Vedlegg: Invitasjon til pressekonferanse i pdf

Olav Thon. Foto må krediteres med: Evenfoto.no

I tillegg til kjøpesenter eier Olav Thon Gruppen ca. 500 næringseiendommer i Norge og utlandet. Denne del av porteføljen består i hovedsak av kontor-og forretningslokaler sentralt i Oslo, samt hotelleiendommer i Norge og Brüssel.