Ola Rollén frifunnet

Oslo, 10. januar 2018

Oslo tingrett har i dag frifunnet Ola Rollén for Økokrims anklage om innsidehandel. Tingretten har avgjort at Rollén ikke hadde innsideinformasjon da han i oktober 2015 på vegne av investeringsselskapet Greenbridge kjøpte aksjer i det norske børsnoterte selskapet Next.

Advokatene Christian B. Hjort og Knut Bergo uttaler at Rollén hele tiden har vært sikker på at han ikke har gjort seg skyldig i noen innsidehandel. Tingrettens dom bekrefter at Økokrims tiltale mot Rollén var grunnløs og aldri skulle ha vært tatt ut. Tingretten gir Rollén medhold på alle punkter.

For Rollén og hans familie har denne saken vært en stor belastning. Han håper at tingrettens dom nå setter punktum for Økokrims grunnløse anklager.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt advokat Christian B. Hjort, +47 91633626, cbh@hjort.no.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Advokat Christian Hjort, telefon +47 916 33 626, e-post: cbh@hjort.no