OL-lunsj til gull med TINE og Kupper´n

TINE inviterte til lunsj på Manglerud gård treffsenter for å heie frem Norges skøytehåp Håvard Lorentzen på 500 meter i Pyeongchang. Hedersgjesten var selveste Knut «Kupper'n» Johannesen.
Manglerud gård treffsenter fikk se Håvard Lorentzen gå til gull da TINE inviterte til OL-lunsj

Over hundre idrettsglade eldre samlet seg i storstua på seniorsenteret på Manglerud for å se herrenes 500 meter på skøyter under OL i Pyeongchang. Der ble de møtt av dekkede bord og norske flagg, og en sporty lunsjbuffet. På menyen sto gode, grove vafler og det samme som TINE sendte med de norske utøverne da de reiste til OL-byen – nemlig brunost. Det er ikke tilfeldig, ifølge sponsorsjef i TINE, Ann-Kristin Syversen.

– Når vi pakker ned flere hundre kilo Norvegia og Brunost fra TINE som utøverne kan spise under OL, er det fordi vi vet at de setter pris på å kunne spise det de er vant til hjemmefra. Det kan bidra til en god start på dagen for både toppidrettsutøvere, og ikke minst for alle oss andre, som heier dem frem. Vi i TINE ønsker å gi næring til drømmene, både de store og de små. For utøverne er den drømmen kanskje en OL-medalje, for publikum som har vært med på skøytefesten her i dag, er det kanskje en drøm om å være med i heiagjengen, eller å møte Kupper´n, sier hun.

Knut "Kupper'n" Johannesen sammne med Sponsorsjef i TINE, Ann-Kristin Syversen

Skøytelegenden var med

Knut «Kupper'n» Johannesen var nemlig også tilstede under OL-lunsjen, til stor jubel fra fansen. Den legendariske OL-vinneren har fortsatt en høy stjerne, og var en populær gjest på Manglerud gård treffsenter.

­– Nå gjelder det bare at det ikke blir feilskjær, nå håper vi på at gutta går bra og at det blir gull, sa han.

Og det ønsket fikk han oppfylt, for da siste skøyteløper gikk over målstreken, var det klart at Norge og Håvard Lorentzen kunne notere seg for en 1. plass, og det første norske OL-gullet på 500 meter skøyter på 70 år.

Glad for å kunne tilby noe ekstra

Marianne Rønningen Myhre ved Manglerud gård treffsenter kunne notere seg et vellykket sportsarrangement for seniorene. Hun er veldig glad for å kunne tilby noe ekstra for seniorene, sammen med TINE.

– Arrangementer som dette betyr enormt mye for de som bruker senteret, og dette har de gledet seg til lenge. De første kom tidlig i morges, og det at selveste Kupper´n også var tilstede her i dag, er veldig stas, sier hun.

Knut «Kupper'n» Johannesen og sponsorsjef Ann-Kristin Syversen.