OL er best på TV: Tre av fire vil følge OL på tradisjonell TV-skjerm
Når vinter-OL i PyeongChang starter opp andre helgen i februar, vil ifølge undersøkelsen omlag 60 prosent se noe, mye eller alt av OL. 75 prosent oppgir også at de vil følge OL på den store skjermen, mens 19 prosent vil følge OL på PC/Mac, 17 prosent på nettbrett og 15 prosent vil se på mobil.
– Selv om flere og flere velger mindre skjermer for å se TV-underholdning, ser vi at nordmenn flest fortsatt mener at de viktigste TV-øyeblikkene er best på den store skjermen, sier kommersiell direktør Ole André Skarbøvik i RiksTV.
I aldersgruppen 60 pluss, er antallet som skal følge OL på TV-skjermen 86 prosent. I alderen 18-29 år finner vi ikke overraskende mange som skal følge OL på andre skjermer – hele 33 prosent svarer at de skal følge OL via PC/Mac, mens 24 prosent vil følge med via mobilen. Hos de yngste er imidlertid også TV-skjermen vinneren: Hele to av tre i alderen 18-29 år oppgir at de vil se OL på den store TV-skjermen.
– Vi ser at TV-skjermen står sterkt i alle aldersgrupper. Sportsbegivenheter som OL er ofte noe man ser sammen, gjerne med familien, og da er TV-skjermen et mer naturlig midtpunkt enn den kanskje er til hverdags. Samtidig ser vi at tilgangen på andre skjermer, spesielt PC/Mac og mobil, er viktig for folk – og vi registrerer at det som TV-leverandør er riktig å være godt rustet med den type tilbud til kundene i forkant av OL, sier kommersiell direktør Ole André Skarbøvik i RiksTV.
Totalt var det 1 014 respondenter i alderen 18 år og oppover i den landsrepresentative undersøkelsen gjennomført av Ipsos på vegne av RiksTV. Undersøkelsen ble gjennomført i uke 2.
Nøkkelord
Kontakter
Ole André SkarbøvikKommersiell direktør
Tel:+47 92849343ole.skarbovik@rikstv.noTone MesnaKommunikasjonsrådgiver
Tel:+47 954 27 745tone.mesna@rikstv.noBilder
Om RiksTV
RiksTV har snaue 250 000 kunder, og er Norges eneste TV-distributør som gir deg digital-TV via antenne, internett og fiber. I tillegg til tilgang via SMART-boks er RiksTV tilgjengelig via apper til Apple TV, mobil, nettbrett og via nett-TV. Ifølge Norsk Kundebarometer 2018 har RiksTV de mest fornøyde kundene i kategorien TV-distribusjon.
RiksTV tilbyr digital-TV i det digitale bakkenettet, som 98 prosent av husstandene og ca. 90 prosent av fritidsboligene i vårt langstrakte land kan få inn med vanlig TV-antenne.
Kapasiteten i det digitale bakkenettet disponeres av NRK og RiksTV. NRKs TV- og radiokanaler er fritt tilgjengelig i det digitale bakkenettet, mens alle øvrige kanaler og innhold er en del av RiksTVs tilbud. RiksPakken er RiksTVs største og mest populære kanalpakke.
Følg pressemeldinger fra RiksTV
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra RiksTV på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra RiksTV
Strim og fotball.tv lanserer granskende Qatar-dokumentar10.11.2022 14:00:35 CET | Pressemelding
Strim og fotball.tv lanserer “Kampen om sannheten”. Dokumentaren belyser Norges Fotballforbund sitt nei til boikott av årets fotball-VM.
Strim har markedets mest fornøyde TV-kunder31.10.2022 07:40:00 CET | Pressemelding
Strim går helt til topps i EPSI Ratings ferske kundetilfredshetsundersøkelse som offentliggjøres i dag.
RiksTV og Strim med Premier League-avtale og ny sportspakke30.6.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding
RiksTV, som også tilbyr strømmetjenesten Strim, har inngått en ny langsiktig Premier League-distribusjonsavtale med Viaplay Group. Samtidig lanserer Strim en helt ny sportspakke med både Premier League, UEFA Champions League og masse annen sport, til svært konkurransedyktig pris.
Strømmetjenesten Strim utvider sportstilbudet med Champions Leauge og LaLiga.22.11.2021 20:16:28 CET | Pressemelding
Strømmetjenesten Strim har blitt enige med TV 2 om å inkludere Champions League og LaLiga i Strim sine sportspakker. Innholdet vil være på plass i Strim til den viktige Champions League-kampen mellom Villareal og Manchester United 23. november.
Den norske strømmetjenesten Strim kun slått av global gigant på kundetilfredshet.26.10.2021 07:36:37 CEST | Pressemelding
I EPSI Rating sin kundetilfredshetsmåling troner Strim helt i toppen med en kundetilfredshet på 70,2%, kun slått av Disney+.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom