Økt pågang fra bankene om hjelp til effektivisering av kontanthåndtering

Nokas har den siste tiden merket økt pågang og interesse fra bankene i forhold til hva Nokas kan tilby når banken reduserer antall kontorer, automater og sitt generelle tilbud på kontanthåndtering.

Flere og flere banker ber om hjelp fra Nokas for å overta hele kontanthåndteringen.(foto: Colourbox)

Den siste tiden har vi merket en kraftig økning i henvendelser fra bankene, sier salgsdirektør Tom-Vidar Løkke i Nokas Cash Handling. Vi opplever at kompetansen i bankene for å håndtere egen ATM flåte (minibankflåte) er svært synkende. Her tilbyr vi i Nokas både løsninger for operasjonell drift samt direkte overtagelse.

Når det gjelder bankenes bedriftskunder, så er Nokas i prosess med flere banker om å tilby kontanthåndtering og verditransport direkte til bankens kunder som erstatning for at bankene tilbyr kassefunksjon, myntrulleveksler eller egne nattsafer.

- Ja, vi er inne i en meget spennende tid og mye av det vi har på tegnebrettet vil bety at vi etter hvert kan gjøre bankene helt overflødige i forhold til kontanter, sier en smilende salgsdirektør. – Etter hvert skal vi også sammen med bankene finne smarte løsninger for å betjene bankenes privatkunder direkte.

Salgsdirektør Nokas Cash Handling Tom Vidar Løkke