Økokrim appeals Oslo District Court's aquittal of Ola Rollén

Rollén and his attorneys will argue strongly that the appeal shall be dismissed by the Court of Appeal.

Oslo, 23 January 2018

Økokrim has decided to appeal the Oslo District Court’s aquittal in the case regarding Ola Rollén. The District Court had ruled that Rollén did not have insider information when he in October 2015 on behalf of the investment company Greenbridge purchased stocks in the Norwegian listed company Next.

Attorneys Christian B. Hjort and Knut Bergo say they are surprised by Økokrim’s decision. In the clear verdict from the District Court, Rollén was cleared from all charges. Rollén and his attorneys will, in their response, argue strongly that the appeal should be dismissed by the Court of Appeal.

For further information, please contact attorney Christian B. Hjort, +47 91633626, cbh@hjort.no.

For further information, please contact:
Attorney Christian B. Hjort, +47 91633626, cbh@hjort.no.

Therese Johaug har følgende bemerkning til domsutvalgets avgjørelse av 10. februar 2017:10.2.2017 13:06Pressemelding

«Jeg er glad for at domsutvalget ser at det ikke var noen prestasjonsfremmende hensikt eller effekt ved bruken av leppekremen. Jeg er også glad for at utvalget er enige i at jeg ikke hadde noen grunn til å tvile på de forsikringer jeg fikk av landslagslegen. Jeg skjønner at dopingreglene må være strenge. Det føles likevel feil at jeg kan få tretten måneders utelukkelse for bruk av en leppekrem. Jeg vil bruke de nærmeste dagene til å tenke igjennom hva jeg skal gjøre videre sammen med min advokat.»