Økokrim anker frifinnelsen av Ola Rollén

Rollén og hans advokater vil argumentere sterkt for at anken bør avvises av lagmannsretten.

Oslo, 23. januar 2018

Økokrim har besluttet å anke Oslo tingretts frifinnende dom i saken mot Ola Rollén. Tingretten avgjorde at Rollén ikke hadde innsideinformasjon da han i oktober 2015 på vegne av investeringsselskapet Greenbridge kjøpte aksjer i det norske børsnoterte selskapet Next.

Advokatene Christian B. Hjort og Knut Bergo uttaler at de er overrasket over Økokrims beslutning. I tingrettens meget klare dom ble Rollén gitt medhold på alle punkter. Rollén og hans advokater har ennå ikke mottatt noen nærmere begrunnelse for anken, men vil i tilsvaret argumentere sterkt for at lagmannsretten bør avvise anken.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt advokat Christian B. Hjort, +47 91633626, cbh@hjort.no.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Advokat Christian Hjort, telefon +47 916 33 626, e-post: cbh@hjort.no