Økokrim anker frifinnelsen av Ola Rollén

Rollén og hans advokater vil argumentere sterkt for at anken bør avvises av lagmannsretten.

Oslo, 23. januar 2018

Økokrim har besluttet å anke Oslo tingretts frifinnende dom i saken mot Ola Rollén. Tingretten avgjorde at Rollén ikke hadde innsideinformasjon da han i oktober 2015 på vegne av investeringsselskapet Greenbridge kjøpte aksjer i det norske børsnoterte selskapet Next.

Advokatene Christian B. Hjort og Knut Bergo uttaler at de er overrasket over Økokrims beslutning. I tingrettens meget klare dom ble Rollén gitt medhold på alle punkter. Rollén og hans advokater har ennå ikke mottatt noen nærmere begrunnelse for anken, men vil i tilsvaret argumentere sterkt for at lagmannsretten bør avvise anken.

For ytterligere informasjon, vennligst kontakt advokat Christian B. Hjort, +47 91633626, cbh@hjort.no.

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Advokat Christian Hjort, telefon +47 916 33 626, e-post: cbh@hjort.no

Therese Johaug har følgende bemerkning til domsutvalgets avgjørelse av 10. februar 2017:10.2.2017 13:06Pressemelding

«Jeg er glad for at domsutvalget ser at det ikke var noen prestasjonsfremmende hensikt eller effekt ved bruken av leppekremen. Jeg er også glad for at utvalget er enige i at jeg ikke hadde noen grunn til å tvile på de forsikringer jeg fikk av landslagslegen. Jeg skjønner at dopingreglene må være strenge. Det føles likevel feil at jeg kan få tretten måneders utelukkelse for bruk av en leppekrem. Jeg vil bruke de nærmeste dagene til å tenke igjennom hva jeg skal gjøre videre sammen med min advokat.»