Øker investeringene gjennom effektive møter

21.9.2015 09:00 | Abelia

Mange norske firmaer sliter med å skaffe seg vekstkapital. Det ønsker vi å gjøre noe med. Tirsdag 13. oktober møter du investorene samlet under ett tak hos Abelia på Næringslivets hus i Oslo.

Omstillingstider i økonomien åpner muligheter for innovative bedrifter, nye som etablerte. Men, å lykkes med vekst på et globalt marked er kapitalkrevende. Mange ganger er også nettverkene og kompetansen profesjonelle investorer kan bidra med viktigere enn pengene.

- De siste årene har vært preget av et lavt investeringsnivå i norske innovasjonsbedrifter og spesielt skorter det på interessen fra utlandet. Mens nesten 55% av investorene som investerte i Sverige i 2014 var ikke-nordiske, var den samme andelen i Norge under 15%, sier Daniel Ras-Vidal, daglig leder i FIN - Foreningen for innovasjonsselskaper.

Speed-dating med investorer

Bedrifter og investorer trenger effektive møtearenaer for å realisere potensialet for flere investeringer. Derfor arrangerer en svensk-norsk allianse av næringslivsaktører Going global – speed dating med investorer i Oslo 13. oktober kl. 13-19, på Næringslivet hus.

Hør hva investorene er ute etter slik at du kan få tak i vekstkapitalen du trenger for videre ekspansjon på det globale markedet. Ledende investorfirmaer som Alliance Venture, Sarsia Seed, Investinor, Proventure, Nordic Investments og TeleVenture presenterer sine investeringsvirksomheter og gir god innsikt i hvilke selskap de ser etter, og hva de ser etter hos bedriften og gründerteamet.

I tillegg blir det innledninger fra Innovasjon Norge, Business Region Göteborg og Abelia og gode nettverksmuligheter med tapas og mingling på slutten av arrangementet, som er en del av Oslo Innovation Week. For mer informasjon og påmelding, klikk her.

Daniel Ras-Vidal, daglig leder i Foreningen for innovasjonsselskaper i Norge (FIN - et bransjeforum i Abelia).

E-post: daniel.ras-vidal@abelia.no
Tlf: +47 404 71 869

Abelia er NHOs forening for kunnskaps- og teknologibedrifter. Dette er virksomheter innen IKT, telekom, undervisning, forskning, konsulent/rådgivning, kreative næringer og ideelle organisasjoner. Vi har over 1800 medlemmer med over 45.000 årsverk.