Øivind Rasmussen er ny regionssjef for 7-Eleven i by

31.1.2017 08:00 | Reitangruppen

Øivind Rasmussen (46) blir ny regionssjef i 7-Eleven i by fra 1. mars. - Øivind har lang erfaring fra butikkdrift, salg og ledelse, og vi tror at 7-Eleven kommer til å oppleve ytterligere kundevekst under hans ledelse, sier Mariette Kristenson, administrerende direktør i Reitan Convenience Norge.

Rasmussen skaper entusiasme rundt seg, og han har med seg godt humør. Et lite søk i arkivene avslører også en gjesteopptreden hos Nytt på Nytt. –Jeg er ikke redd for å engasjere meg, og det er alltid plass til litt humor. I Reitangruppen tror vi på at vi gjør det best når vi har det morsomt og lønnsomt på jobb, sier Rasmussen.

Øivind Rasmussen har lang erfaring fra REMA 1000, både som suksessrik kjøpmann på Haugenstua, utviklingssjef og HR-sjef.

- I løpet av sin tid hos REMA 1000 har Øivind blant annet markert seg sterkt på verdibasert ledelse, og vi gleder oss stort til at han nå tar med sin kunnskap over til oss og utvikler 7-Eleven i by videre, sier Mariette Kristenson.

Får ansvaret for 67 butikker

Når Rasmussen tiltrer som regionsjef for 7-Eleven i by, overtar han ansvaret for oppfølgingen av 67 butikker. At Rasmussen kan drive butikk er det liten tvil om. Han har jobbet på alle nivåer fra ekstrahjelp til varehussjef hos konkurrenter, før han begynte som kjøpmann hos REMA 1000 i 2003. Han gleder seg til å ta tak i utfordringen med å lede 7-Eleven i by.

- 7-Eleven har mange dyktige, fremoverlente kjøpmenn og strålende støttefunksjoner. Vi har produkter av høyeste kvalitet og gode beliggenheter. Alt ligger til rette for vekst og lønnsomhet, utdyper Rasmussen.

Kundens ønske kommer først

Med bakgrunn som kjøpmann jobber Rasmussen alltid ut fra at «kunden er øverste sjef», og dagens kunder har høye forventinger.

- Kundene våre har høye forventinger til oss. Vi må overgå disse, levere fantastisk på service og ha mat og drikke som kundene ønsker seg i hyllene i dag og i morgen. Vi skal bli best i hvert lokalmarked, sier den ferske regionssjefen.

Rasmussen tenker ikke bare lokalt, han ønsker også at Norge skal ha verdens beste 7-Eleven-butikker med tanke på kundetilfredshet. I 2016 ble kjedens svenske virksomhet, som også eies av Reitan Convenience, kåret til verdens beste 7-Eleven i en stor internasjonal kundeundersøkelse, mens Norge havnet på en sterk fjerdeplass. Undersøkelsen kartlegger hvilke 7-Eleven-land som har høyest grad av kundetilfredshet, og Rasmussen har ambisjonene klare.

- Vi satser på å kuppe førsteplassen fra svenskene og skape verdens beste kundeopplevelse i 7-Eleven Norge, sier han med glimt i øyet.

Reitan Convenience omfatter Narvesen i Norge, Latvia og Litauen, Pressbyrån i Sverige, 7-Eleven i Norge, Sverige og Danmark, R-kioski i Finland, R-kiosk i Estland, samt Lietuvos Spauda i Litauen. Reitan Convenience har en markedsledende posisjon i alle sine land. Reitan Convenience har 2321 utsalgssteder, og hadde i 2015 en omsetning på 15,5 milliarder kroner. Selskapet ledes av Johannes Sangnes.