Oddsekspertene tror på AP-seier i Akershus

Internasjonale oddseksperter tror valgresultatet blir snudd på hodet i Akershus.

I følge spillselskapet Unibet, får vi se en ny Stortingssammensetning for Akershus, sammenlignet med valget i 2013. Oddsekspertene tror nemlig at Arbeiderpartiet  går forbi Høyre dnår stemmene er talt opp på kvelden den 11. september. Etter valget i 2013 fikk Høyre inn syv representanter, mens Arbeiderpartiet stoppet på fem representanter.

- Vi tror det blåser en rød bølge over Akershus, og oddsene vi tilbyr våre kunder for dette fylket tilsier akkurat det, forklarer PR Manager Steffen Løvholen.

- Ved valget i 2013 tilbød vi odds på om AP fikk en tilslutning over eller under 28,4 prosent. I år har vi flyttet oddslinjen opp for å utjevne oddsen, og vi spør nå om AP får over eller under 31 prosent. Vi tror nemlig det er 50 prosent sjanse for at AP øker tilslutningen med 2,5 prosent poeng i Akerhus, forteller Løvholen.

- Vinden fra Høyre har avtatt, og Erna Solberg og hennes disipler spås en tilbakegang på fire prosent hos oss. Unibet har lagt oddslinjen (der vi tror Høyre havner) på 30 prosent. Blir fasiten som vi tror betyr det at det er 50 prosent sjanse for en tilbakegang for Høyre på fire prosent poeng i Akerhus, sier Løvholen hos Unibet.

Utvalgte odds for valget i Akerhus:

Prosentandel av stemmer for Høyre:
Over 31,0: 2,10;
Under 31,0: 1,65.

Prosentandel av stemmer for Arbeiderpartiet:
Over 30,0: 2,30;
Under 30,0: 1,60.

Pressekontakt: Steffen Løveholen, telefon: (+47) 482 98 980.