Odd Nordstoga & Det Norske Kammerorkester - Maria på veg

Foto: Alvin Santos

"Maria på veg" er fyrste del av eit større juleprosjekt med Nordstoga og Det Norske Kammerorkester som blir fullført i 2018. Odd Nordstoga samarbeidde fyrste gong med orkesteret om julekonserten som gjekk på NRK 1 den 23.des i 2016. Dette var så vellukka og gjevande for alle partar at ein fann det utelukka å ikkje fortsetje samarbeidet.

I 2016 kom "Maria på veg" for fyrste gong ut som lyd i ein akustisk "heime aleine" versjon av Odd Nordstoga. Då hadde den alt blitt spreidd gjennom "Juleroser", men også av eit korarrangement av Tove Kragset, sunge av kor og song-grupper rundt om i landet. "Heime aleine" versjonen blei lista på NRK P1.

I denne jolesongen, skreve av forfattaren Stein Versto og tonesett av Odd Nordstoga, får ein flik av juleevangeliet vakkert og poetisk sett frå Maria sin synstad. Songen fylgjer vandringa og forvandlinga til Maria. Vandringa til Betlehem og forvandlinga frå ei jente som sit og vev lindukar til ei jente medveten om det store mysteriumet som ho er ved å bera fram - den største forteljinga i verda.

"Maria på veg" har også ein litt uvanleg veg fram til denne versjonen. Som song kom den fyrste gong ut til Herborg Kråkeviks "Juleroser". Idéen var å lage ein song som var enkel å synge, og som kunne nedteiknast i sin heilskap på ei bladside i eit enkelt notebilete. Ikkje ein artists song som kan covrast, men ein song, der orginalversjonen tilhøyrer publikum. Det var slik dei tenkte, dei som lagde "Å leva, det er å elska", "Blåmann Blåmann" og alle dei andre gamle songane som me brukar i dag. Dei tenkte at dette skulle vera ein song som kyrkjelyden eller forsamlinga skulle bruke. Dette er også tanken bak songen "Maria på veg".

Denne låta er fyrste del av eit større juleprosjekt med Nordstoga og Det Norske Kammerorkester som blir fullført i 2018. Odd Nordstoga samarbeidde fyrste gong med orkesteret om julekonserten som gjekk på NRK 1 den 23.des i 2016. Dette var så vellukka og gjevande for alle partar at ein fann det utelukka å ikkje fortsetje samarbeidet.

I 2016 kom "Maria på veg" for fyrste gong ut som lyd i ein akustisk "heime aleine" versjon av Odd Nordstoga. Då hadde den alt blitt spreidd gjennom "Juleroser", men også av eit korarrangement av Tove Kragset, sunge av kor og song-grupper rundt om i landet.

"Heime aleine" versjonen blei lista på NRK P1. Songen måtte jo få ein optimal versjon også med han som har laga den. No har Odd Nordstoga slått seg saman med Det Norske Kammerorkester og laga ein høgtidsstemt orkesterversjon. Den er spelt inn i Jar Kirke, arrangert av Øystein Sonstad og produsert av Kåre Chr. Vestrheim.

"Maria på veg" har også ein litt uvanleg veg fram til denne versjonen. Som song kom den fyrste gong ut til Herborg Kråkeviks "Juleroser". Idéen var å lage ein song som var enkel å synge, og som kunne nedteiknast i sin heilskap på ei bladside i eit enkelt notebilete. Ikkje ein artists song som kan covrast, men ein song, der orginalversjonen tilhøyrer publikum. Det var slik dei tenkte, dei som lagde "Å leva, det er å elska", "Blåmann Blåmann" og alle dei andre gamle songane som me brukar i dag. Dei tenkte at dette skulle vera ein song som kyrkjelyden eller forsamlinga skulle bruke. Dette er også tanken bak songen "Maria på veg".

Haaland, Eidsvåg & Strøm AS
Erle Strøm
erle@hes.no

Foto: Alvin Santos