Odd Nordstoga & Admiral P slipper låt sammen

To av Norges mest folkekjære artister, Odd Nordstoga og Admiral P, har laget musikk sammen og det spennende samarbeidet resulterte i låten «Enkle Gleder» som slippes i dag, fredag 13. mai. I kveld vil de også stå på scenen sammen under Gullruten som sendes på TV2.

HØR "ENKLE GLEDER" HER

Om samarbeidet sier de;

-  Admiral P er genuin. Han er ekte vare. Han har noko meir. Han er morosam. Han tilfører noko du blir tatt litt på senga av. Derfor er eg glad for at han ville bli med å tydelegjera min låt om problematisere litt mindre og slappe litt meire av - for lykka i livet freden i verda. Har inntrykk av at Admiral P har koll på det temaet.

-Odd Nordstoga

-  Det var en ære å bli spurt om å lage en låt med Odd Nordstoga. Jeg likte veldig godt konseptet på låta, enkle gleder.  Passer meg veldig bra. Syns låten ble en fin blanding av våre to stiler og sjanger!

- Philip Tom Joseph Boardman aka Admiral P

Odd Nordstoga fra Vinje i Telemark har tidligere gitt ut fjorten album; hvorav to med bandet Something Odd, tre duettplater og ett med gruppen Blåmann Blåmann. Han har blitt årets mest spilte på radio med en låt om en hylende gris, ligget ukesvis på toppen av salgslistene; første gang med gjennombruddsalbumet Luring i 2004, vunnet flere Spellemannspriser; deriblant Årets Spellemann, og spilt konserter i alle kriker og kroker av dette landet.I fjor slapp Odd Nordstoga albumet “Dette Landet” for hvilket han mottok en Spellemann for Årets tekstforfatter.

Philip "Admiral P" Boardman vokste opp i morens hjemland Zambia før han flyttet til Norge som trettenåring. Morens reggaeplater var grobunn for Admiralens tidlige musikkinteresse. Allerede i 1999 startet han å spre musikk gjennom spillejobber på utesteder, festivaler, veldedighetsarrangementer og liknende. Hans store kommersielle gjennombrudd kom med singelen ”Snakke litt” som kom på EP’en ”Jobber overtid” som ble sluppet vinteren 2011. Låten solgte 12 x Platina, og Admiral P ble nominert til Spellemann for Årets Hit. Han har videre hatt stor suksess med hitsinglene ”Kallenavn” (13 x Platina), ”Spinnvill” (Platina) og ”Skakke gi opp” (Platina). Admiral P vant prisen Best Nordic Act av MTV i 2013.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager, Local
charlotte.oqvist@umusic.com

Migos er snart klare med «Culture ll»22.1.2018 19:01Pressemelding

Raptrioen fra Atlanta slapp nettopp låta «Supastar», som er den nyeste smakebiten fra «Culture ll» som slippes denne helga. Migos har allerede sluppet låtene «Motorsport», der Nicki Minaj og Cardi B er med, og Pharrell Williams-produserte «Stir Fry». Førstnevnte er for øyeblikket på 10. plass på Billboard-lista og har over 100 millioner streams på Spotify. Migos har de siste årene etablert seg som verdens kanskje største rapgruppe. «Culture» fra i fjor ble et av fjorårets mest suksessfulle album i USA og toppet albumlista. Førstesingelen «Bad and Boujee» gjorde også stor suksess og toppet Billboard-lista i flere uker. Nylig ble de nominert til to Grammy-priser i kategoriene Best Rap Album (for «Culture») og Best Rap Performance (for «Bad and Boujee»).

Sophie Elise slipper musikkvideo til "In My Head"22.1.2018 16:19Pressemelding

Etter fjorårets debut som låtskriver og låtsamarbeidet med svenske Joakim Lundell, slapp Sophie Elise første uka i januar sin nyeste singel, «In My Head». «In My Head» er resultatet av en skrivesession med fokus på det enkle. Låten er skrevet med det samme teamet som hun skrev «All Your Friends» med i 2017. Låten gikk rett til #3 på Spotify i Norge i august. «In My Head» nærmer seg allerede 1 million avspillinger på Spotify og har blitt listet hos NRK MP3. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "IN MY HEAD" HER Musikkvideoen har nesten blitt sett 16 000 ganger, siden release i går. «In My Head» er skrevet av Sophie Elise Isachsen, Elias Näslin og Nicklas Lif. Näslin, som representerer produksjons- og topline-teamene «The Family» og «The Priest and The Beast», har produsert låten. Teamene har jobbet med artister som IggyAzalea, J-Lo, 5th Harmony og Enrique Iglesias. Näslin har også jobbet med Soleima og Marcus & Martinus, for å nevne noen.

Mabel ute med ny singel19.1.2018 13:48Pressemelding

Mabel er i dag ute med den nye singelen «Fine Line». På låten har hun teamet opp med Not3s. Om den nye låten sier hun selv: “is a playful track that I wrote about that fun phase at the beginning of a relationship when you're trying to figure each other out. It's about getting lost in something without losing yourself completely and how that's exciting but also dangerous”. 2018 har startet bra for Mabel. Hun er en av tre nominerte til den prestisjetunge 2018 BRITs Critics’ Choice award sammen med Stefflon Don og Jorja Smith og jobber for tiden med debutalbumet. I mars legger hun ut på veien og varmer opp for Harry Styles. 21. mars kan hun oppleves live i Oslo Spektrum. Mabel begynte å spille piano da hun bare var fem år gammel. Med mamma Neneh Cherry og pappa Cameron McVey (Massive Attack) fikk hun oppleve turnelivet i en tidlig alder og bestemte seg for at musiker, det ville hun ikke bli. Men så ble interessen for musikken vekket og hun begynte å studere produksjon og musikkteori på un

Årets kaldeste låt fra Ezzari & Kald Flamme - "Isbjørn"19.1.2018 11:16Pressemelding

Etter å ha rundet av et solid 2017, på både musikk og TV fronten, er unggutten Ezzari i dag tilbake med årets første og kaldeste låt, "Isbjørn", med kompisen Kald Flamme. "Jeg hørte først om Kald Flamme da han droppa «Bala med» via YouTube-kanalen YLTV, som var en låt jeg likte ekstremt godt, og som jeg med en gang hørte var inspirert av franske artister jeg selv blir inspirert av. Jeg sendte han en Insta-DM og ga han creds. Vi holdt kontakt og avtalte å møtes og jobbe sammen i Neon Gorilla Studios (Anders Nilsen & André Jensen) i Oslo. I løpet av to dager hadde vi denne bangeren klar, og vi er super fornøyd med resultatet." - Ezzari HØR "EZZARI & KALD FLAMME - ISBJØRN" HER "Låta er fresh og melodisk, samtidig som det er en hard trap-låt. Det er en vibe jeg mener ingen i Norge i det hele tatt har nærmet seg, det er noe nytt i landet og jeg håper folk liker det! Jeg vil si de største inspirasjonene for låta er franske Djadja & Dinaz og danske Molo. Låta handler om at vi er «kalde som en

Def Leppard på streamingtjenester19.1.2018 08:00Pressemelding

I dag slapp Def Leppard hele sin katalog på streamingtjenester. Det legendariske rockebandet har gjennom årene hatt hitter som “Animal”, “Let’s Get Rocked” og "Pour Some Sugar On Me", for å nevne noen. Fra deres begynnelse med The Def Leppard E.P (1978) og frem til i dag har bandet solgt over 100 millioner album verden over, bare i USA solgte Pyromania and Hysteria 10 millioner. Her hjemme gikk de i 1987 #1 på VG-Lista med albumet Hysteria. Om slippet på streamingtjenestene sier vokalist Joe Elliott: “It is with a mixture of relief & euphoria that we now see our entire catalogue finally getting a digital release. Having embraced every other format with open arms, especially & more recently the re-emergence of vinyl, we’re now going to be available to everyone everywhere and honestly, it’s as exciting as the original releases were”. I desember vil bandet holde elleve konserter hvor de vil fremføre hele Hysteria samt andre hitter fra deres karriere. 1. desember Dublin, 3 Arena 2. desembe

Cashmere Cat med nytt stjernesamarbeid16.1.2018 18:08Pressemelding

Kl. 18 slapp Cashmere Cat, Major Lazer og Tory Lanez låta «Miss You». Det er første gang disse tre artistene slipper et spor sammen, men Cashmere Cat og Tory Lanez samarbeidet på låtene «Trust Nobody» og «Throw Myself A Party» i fjor. «Miss You» er co-skrevet av Ed Sheeran som tidligere har vært med å skrive Major Lazers monsterhit «Cold Water». I fjor slapp den norske produsenten sitt kritikerroste debutalbum «9», der han blant andre samarbeidet med The Weeknd, Selena Gomez , Ariana Grande, MØ og Tory Lanez. Han ble nylig nominert til tre Spellemann-priser i kategoriene årets album, årets produsent og årets popsolist. Han er for øyeblikket på turné med MØ i Nord-Amerika.