Odd Nordstoga & Admiral P slipper låt sammen

To av Norges mest folkekjære artister, Odd Nordstoga og Admiral P, har laget musikk sammen og det spennende samarbeidet resulterte i låten «Enkle Gleder» som slippes i dag, fredag 13. mai. I kveld vil de også stå på scenen sammen under Gullruten som sendes på TV2.

HØR "ENKLE GLEDER" HER

Om samarbeidet sier de;

-  Admiral P er genuin. Han er ekte vare. Han har noko meir. Han er morosam. Han tilfører noko du blir tatt litt på senga av. Derfor er eg glad for at han ville bli med å tydelegjera min låt om problematisere litt mindre og slappe litt meire av - for lykka i livet freden i verda. Har inntrykk av at Admiral P har koll på det temaet.

-Odd Nordstoga

-  Det var en ære å bli spurt om å lage en låt med Odd Nordstoga. Jeg likte veldig godt konseptet på låta, enkle gleder.  Passer meg veldig bra. Syns låten ble en fin blanding av våre to stiler og sjanger!

- Philip Tom Joseph Boardman aka Admiral P

Odd Nordstoga fra Vinje i Telemark har tidligere gitt ut fjorten album; hvorav to med bandet Something Odd, tre duettplater og ett med gruppen Blåmann Blåmann. Han har blitt årets mest spilte på radio med en låt om en hylende gris, ligget ukesvis på toppen av salgslistene; første gang med gjennombruddsalbumet Luring i 2004, vunnet flere Spellemannspriser; deriblant Årets Spellemann, og spilt konserter i alle kriker og kroker av dette landet.I fjor slapp Odd Nordstoga albumet “Dette Landet” for hvilket han mottok en Spellemann for Årets tekstforfatter.

Philip "Admiral P" Boardman vokste opp i morens hjemland Zambia før han flyttet til Norge som trettenåring. Morens reggaeplater var grobunn for Admiralens tidlige musikkinteresse. Allerede i 1999 startet han å spre musikk gjennom spillejobber på utesteder, festivaler, veldedighetsarrangementer og liknende. Hans store kommersielle gjennombrudd kom med singelen ”Snakke litt” som kom på EP’en ”Jobber overtid” som ble sluppet vinteren 2011. Låten solgte 12 x Platina, og Admiral P ble nominert til Spellemann for Årets Hit. Han har videre hatt stor suksess med hitsinglene ”Kallenavn” (13 x Platina), ”Spinnvill” (Platina) og ”Skakke gi opp” (Platina). Admiral P vant prisen Best Nordic Act av MTV i 2013.

Charlotte Öqvist

Promotion Manager, Local
charlotte.oqvist@umusic.com

Stjerneskuddet Maggie Rogers ute med ny singel24.5.2018 16:05Pressemelding

I dag slapp amerikanske Maggie Rogers «Fallingwater», hennes første låtslipp for året. Låta er produsert av Rogers og Rostam Batmanglij. Rogers tar turen til Oslo og Sentrum Scene 21. juni for å varme opp for HAIM. Dette blir andre gang hun spiller i Norge, etter at hun spilte en kritikerrost konsert på Bylarm i fjor. Rogers debuterte med låta «Alaska» i fjor, som toppet Spotify’s viralliste i 23 land og som har blitt streamet rundt 60 millioner ganger på tjenesten. Hun fulgte opp med debut-EP’en «Now The Light Is Fading», som fikk ros fra blant andre Rolling Stone, Pitchfork, Billboard og The New Yorker.

Benny Andersson har produsert nytt Mamma Mia-soundtrack11.5.2018 16:15Pressemelding

I dag ble det annonsert at soundtracket til den etterlengtede filmen «MAMMA MIA! Here We Go Again» kommer 13. juli. Det er én uke før den etterlengtede oppfølgeren til «Mamma Mia! The Movie» har premiere. Soundtracket er produsert av selveste Benny Andersson. I dag ble også den første smakebiten fra albumet sluppet, nemlig «When I Kissed The Teacher» sunget av skuespiller Lily James. I likhet med forrige film er denne basert på den fantastiske låtkatalogen til ABBA. Soundtracket til den første filmen har blitt solgt i nesten åtte millioner eksemplarer på verdensbasis. ABBA-samlingen «ABBA Gold» gikk også til topps på den britiske albumlista etter filmens slipp i 2008, på tross av det var 16 år siden albumet ble sluppet. ABBA er en av tidenes mest suksessrike popgrupper og har solgt over 385 millioner album på verdensbasis, og har blitt streamet nesten tre milliarder ganger på tvers av de forskjellige strømmetjenestene.

OnklP & De Fjerne Slektningene - Slekta fYRE - Nattings11.5.2018 14:39Pressemelding

Bak i en røykfull nightliner, et sted mellom Zurich og København, oppstod ideen om OnklP & De Fjerne Slektningene. Et vellykket samarbeid mellom OnklP og Oslo Ess gav gutta smaken på å skape mer musikk og røverhistorier. Med produsent og gitarist Johan Larsson, trommis Tommy Manboy (Turbonegro), bassist og vokalist Knut Oscar Nymo, gitarist og vokalist Åsmund Lande (Oslo Ess), keyboardist Simen Stensland og rapper OnklP, var line-up’en komplett og absolutt ingen trommehinner eller pikehjerter kan være trygge. Fyre år etter i den samme røykskadene nightlineren, et sted mellom Stavanger og Bergen, sitter fortsatt OnklP & De Fjerne Slektningene. Det vellykkede og kritikerroste samarbeidet har ført til skivene «Slekta I», «Slekta II» og «Slekta III» med hits som «Styggen På Ryggen», publikumsfavorittene «Panderosa», «Myk Landing», og First Lady-hyllesten «Endelig Hjemme». HØR "Slekta fYRE - Nattings" HER Nå, nøyaktig fire år etter debutalbumet, er det klart for «Slekta fYRE». Albumet slipp

Shawn Mendes til Oslo Spektrum8.5.2018 18:00Pressemelding

Den kanadiske superstjernen Shawn Mendes kommer tilbake til Norge og Oslo Spektrum 13. mars 2019. Multitalentet Shawn Mendes har de siste årene hatt en eventyrlig suksess. Han startet å poste videoer på Vine og ble raskt oppdaget av Andrew Gertler som signerte han til Island Records. Like etter slapp han singelen "Life Of The Party" som gjorde han til den yngste artisten til å debutere på topp 25 på Billboard. I 2015 gikk debutalbumet Handwritten, som inneholder megahiten "Stitches" rett til topps på listene i både USA og Canada. Oppfølgeralbumet Illuminate, som han slapp i 2016, var en like stor suksess og toppet de fleste listene verden over. Han har med sin musikalske begavelse og låtskrivertalent blitt hyllet verden over og har kapret oppmerksomheten til både yngre og eldre fans, samt noen av de største personlighetene innen popmusikken. Shawn har blitt kåret til en av de mest innflytelsesrike menneskene under 30 av Forbes magazine, ved flere anledninger vært på Time Magazines list