Oculos med seks nyansettelser

7.6.2016 11:06 | Oculos

- Vi merker økt etterspørsel fra både nye og eksisterende kunder, og det etterspørres også i økende grad tjenester innen nye områder, forklarer Toralf Waaktaar-Slovkvik og Kim Motrøen i Oculos.

Kim Motrøen, Pernille Backer, Lene Solbakken, Elisabeth Vraalsen, Kristian Tanem, Aleksander Aas, Toralf Waaktaar-Slokvik.

- Situasjonen er at vi stadig ønsker nye kunder velkommen til oss, samtidig som de kundene vi allerede har, etterspør mer fra oss. Vi må derfor øke antall ansatte for å dekke etterspørselen vi opplever, sier Head of Client Services, Toralf Waaktaar-Slokvik og Head of Performance, Kim Motrøen

Strategy – Loyalty – Performance
Tjenestespekteret til Oculos er delt inn i tre hovedområder – strategi, lojalitetskonsepter og performance marketing.

- Vi merker at kundene ønsker en langsiktig partner å jobbe sammen med som kan bistå på alle områder innen digital markedsføring. Kundene våre – både de nye og de eksisterende - ønsker å bruke oss til bredere leveranser av byråtjenester, og vi ansetter derfor også for å kunne tilby mer til våre kunder, sier de.

Dette er de nye hodene:
Kristian Tanem – Perforamance & Programmatic
Kristian Tanem kommer fra Mindshare hvor han har hatt ansvaret for store kundeporteføljer som Norsk Tipping og Unilever, og vil bidra med kompetanse på bruk av data og innsikt slik at vi blir enda mer treffsikker innen segmentering, kanalvalg, målgruppe-identifikasjon. I tillegg til dette blir en viktig oppgave for Kristian å sørge for at vi disponerer markedsmidlene for å sikre best mulig avkastning for våre kunder. Kristian skal også bidra inn i vår satsning på programmatisk kjøp på tvers av kanaler og flater og vil jobbe som performancespesialist i Performance-avdelingen

Aleksander Aas – Client Manager
Aleksander Aas kommer blant annet fra en stilling som content manager i Mindshare, og har før det jobbet i Opera Software med å bygge opp community-satstingen til Opera World Wide. Aleksander har erfaring med kunder som Volvo, Mazda, SAS og Norsk Tipping, og skal jobbe som Client Manager med ansvar for sin egen portefølje.

Michelle Chibisova - Interaksjonsdesigner
Michelle Chibisova kommer fra Storyboard, hvor hun har jobbet som interaksjonsdesigner og har lang erfaring fra bl.a. e-læring. Michelle skal sørge for at vi fortsetter å lage gode digitale og tekniske løsninger med fokus på bruker. I tillegg skal hun bidra til å utvide våre tjenester innen kurs og opplæring innen våre lojalitetsprogrammer i digitale kanaler, og da spesielt mobil. Michelle vil jobbe som interaksjonsdesigner i Performance-avdelingen

Elisabeth Vraalsen – Designer
Elisabeth Vraalsen kommer fra Eniro, hvor hun har jobbet som designer i snart 10 år. I tillegg til å ha lang erfaring fra digitalt design har Elisabeth mye erfaring innen digital annonsering, spesielt innen programmatisk og display. Hun vil være en viktig ressurs både på designsiden og i vår satsning på multikanal og programmatiske kjøp. Elisabeth vil jobbe som designer i Performance-avdelingen

Pernille Backer - Prosjektleder
Pernille Backer kommer fra Mediaplanet der hun har jobbet som prosjektleder og med flere store annonsører. Pernille skal jobbe tett med meg selv og Kim i det daglige arbeidet og de kundeoppdragene vi jobber tettest med sier Waaktaar-Slokvik.

Lene Solbakken – Controller/Office Manager
Lene kommer fra Zalaris der hun har jobbet som Controller og Prosjektleder i et av Nordens største selskaper for HR tjenester. Samlet har Lene mer enn 10 års erfaring fra ulike økonomi, regnskap og controller roller og vil bli en viktig spiller med på laget når Oculos vokser seg stadig større.

Vi i Oculos opplever at byråbransjen har stadig økende krav til analyse og innsikt, og teknologiutviklingen går fort. Det er behov for et bredere tilbud der kundedata og CRM kobles enda tettere med innsikt, performance og Social. Vi opplever ikke bare en økt etterspørsel innenfor disse områdene fra nye og eksisterende kunder, men også til bistand med praktisk markedsarbeid. Vi posisjonerer oss nå for å levere til flere større kunder på disse områdene fremover sier Tom Orvei administrerende direktør i Oculos.