OCEAN INSTALLER VINNER LIBYA-JOBB MED TOTAL E&P JOINT VENTURE

Ocean Installer har blitt tildelt et SURF-prosjekt på oljefeltet Al Jurf i Middelhavet. Oppdragsgiver er Mabruk Oil Operations, et Joint Venture (JV) mellom Total E&P og National Oil Cooperation (NOC) of Libya.
CSV-skipet Normand Vision. Foto: Ocean Installer

Jobben omfatter utskifting av en 10-tommers fleksibel rørledning mellom en fast bore- og produksjonsplattform og en FPSO (Floating, Production, Storage & Offloading -enhet), Farwha.

«Vi er veldig fornøyde med denne tildelingen og muligheten til å videreutvikle det gode samarbeidet vi har med Total E&P, i dette tilfellet gjennom et Total E&P Joint Venture. Denne jobben bidrar også til å styrke fotfestet vårt i Middelhavet, og beviser dermed at våre geografiske vekstambisjoner bærer frukter,» sier Steinar Riise, administrerende direktør i Ocean Installer.

Prosjektet vil bli drevet med utgangspunkt i Ocean Installers kontorer i Stavanger og Aberdeen i samarbeid med Mabruk Oil Operations. Landbasert ingeniørarbeid begynner umiddelbart, mens offshore operasjoner er planlagt for Q3-Q4 2017.

Oljefeltet Al Jurf kom i produksjon i 2003 og ligger cirka 150 km nordvest for kysten av Tripoli i Libya. Vanndybden i området er på omtrent 80-90 meter. Operatør på feltet er Mabruk Oil Operations, et Joint Venture (JV) mellom Total E&P og National Oil Cooperation (NOC) of Libya.

For ytterligere informasjon, kontakt:

Steinar Riise, administrerende direktør, Ocean Installer
Mobil: + 47 975 35 850
Epost: steinar.riise@oceaninstaller.com

CSV-skipet Normand Vision. Foto: Ocean Installer
Steinar Riise, administrerende direktør i Ocean Installer. Foto: Ocean Installer

Ocean Installer er et undervannsselskap med hovedkvarter i Stavanger, Norge og kontorer i Aberdeen, Houston Mexico City, Perth, Dubai og Rio de Janerio. Ocean Installer besitter omfattende EPCI-ekspertise innen SURF (Subsea, Umbilicals, Risers, Flowlines)-segmentet og utvider stadig virkefeltet og organisasjonen, både i og utover Nordsjøbassenget.

Følg pressemeldinger fra Ocean Installer

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ocean Installer på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ocean Installer