OCEAN INSTALLER SIGNERER NYE KONTRAKTER MED STATOIL

Ocean Installer utvider samarbeidet med Statoil når selskapet i dag signerer to betydelige SURF-avtaler på norsk sokkel.

Steinar Riise, Ocean Installer og Hanne Gro Feginn, Statoil.

De to kontraktene omfatter arbeid fra 2018 til 2020 på feltene Snorre, Troll, Njord, Åsgard, Bauge, Fenja og Dvalin. Den først kontrakten gjelder Subsea Lines Modification (SLM) med komplekse utskiftninger av stigerør, og vil bli utført I Q2 2018.

– Vi bygger videre på det gode samarbeidet vi har med Statoil. Vårt tidligere arbeid har vist at vi er i stand til å levere effektive og trygge subsealøsninger, og spesielt de mer kompliserte oppgavene. Vi er svært fornøyde med den tilliten Statoil nå viser oss gjennom tildelingen av denne kontrakten, sier administrerende direktør i Ocean Installer Steinar Riise.

Den andre kontrakten Ocean Installer har sikret seg er for SLM under Statoils Marine Wave-program. Dette er den tredje bølgen i programmet, og Ocean Installer har deltatt i begge de forrige rundene. Offshorearbeid vil bli gjennomført i 2019 og 2020, og inkluderer arbeider på Njord Future, Bauge, Fenja og Dvalin, med betydelige opsjoner.

– Subseanæringen er på vei tilbake etter noen tøffe år, og Ocean Installer er godt posisjonert for å vinne kontraktene som er i markedet nå. Våre fleksible, profesjonelle og innovative folk leverer på et meget høyt nivå, fortsetter Riise.

Prosjektene vil ledes fra Ocean Installers Stavanger-kontor.

Steinar Riise, Ocean Installer og Hanne Gro Feginn, Statoil.

Ocean Installer er et undervannsselskap med hovedkvarter i Stavanger, Norge og kontorer i Aberdeen, Houston Mexico City, Perth og Dubai. Ocean Installer besitter omfattende EPCI-ekspertise innen SURF (Subsea, Umbilicals, Risers, Flowlines)-segmentet og utvider stadig virkefeltet og organisasjonen, både i og utover Nordsjøbassenget.