OCEAN INSTALLER ENTRER KINA

Ocean Installer har blitt tildelt en kontrakt for tredjepartsverifisering og engineering-støtte for arbeid på Liuha 29-1-gassfeltet i Sørkinahavet.
Liuhua 29-1-feltet ligger cirka 300 kilometer sør for Hong Kong. Illustrasjon: Google Maps

Arbeidet på feltet, som er under utvikling, omfatter tredjepartsverifisering av detaljert design og subseakonstruksjonsengineering, samt andre støttefunksjoner til kundens team av ingeniører. Dette er selskapets første jobbi Kina, og Ocean Installer fungerer som underleverandør til COOEC Subsea Technology Co., Ltd., som er ansvarlig for dypvannsarbeidene innen SURF-delene av utbyggingen. Feltet opereres av Husky Oil China Ltd. Arbeidet har allerede begynt, og forventes å pågå i 1,5 år.

– Dette er Ocean Installers første jobb i et land hvor vi håper å få et godt fotfeste, og den første jobben vi har blitt tildelt av COOEC Subsea Technology. Vår kunnskap og ekspertise fra prosjekter over hele verden vil gå inn i arbeidet, og understøtte kunden slik at vi sammen kan sikre at prosjektet blir vellykket. Vi mener denne typen samarbeid vil bli viktig fremover i et marked som fremdeles byr på utfordringer, sier Steinar Riise, konserndirektør i Ocean Installer.

Prosjektet vil gjennomføres i tett samarbeid med COOEC Subsea Technology. Ocean Installers prosjektlederteam er basert i Shenzen, Kina, og vil understøttes av selskapets hovedkontor i Stavanger.

Liuhua 29-1-feltet ligger circa 300 kilometer sør for Hong Kong på havdyp rundt 700 meter. Det er per i dag under utvikling. Husky Oil China Ltd. er operatør på feltet med en eierandel på 75 %, mens den resterende fjerdedelen kontrolleres av CNOOC.

Ocean Installer er et norsk subseaselskap med en global horisont. Selskapet leverer EPCI-tjenester (engineering, procurement, construction, installation) til marine- og subsea-operasjoner.

Ocean Installer tilbyr sine kunder førsteklasses utsyr og teknologi, og har kontrahert det avanserte undervannskonstruksjonsfartøyet Norman Vision. Ocean Installer utvikler og investerer kontinuerlig i utstyr og teknologi for å realisere ambisjonen om å bli en nøkkeltilbyder av tjenester i SURF-segmentet.

Følg pressemeldinger fra Ocean Installer

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ocean Installer på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Ocean Installer