OBOS selger Ørnen Eiendom i Bergen

OBOS Eiendom selger Ørnen Eiendom til Oslo Pensjonsforsikring.

Ørnen Eiendom eier Lars Hillesgate 18 i Bergen og på eiendommen er det oppført hotell på 19.000 kvadratmeter som er leid ut til Scandic Hotels AS. Selskapet selges for cirka 800 millioner kroner til Oslo Pensjonsforsikring AS, som overtar eiendommen 2. mai.

Hotellet åpnet dørene i 2014 og er et av Bergens største hoteller og nyeste landemerker. Hotellets utforming er en attraksjon i seg selv og inneholder 13 etasjer med 368 rom, 350 spiseplasser og konferansefasiliteter for 700 gjester.

Hotellet har en meget sentral beliggenhet, med gangavstand til både flybussen, jernbanestasjonen og Bybanen. Grieghallen, Bergen Kunstmuseum, Lille Lungegårdsvannet og Bergen Storsenter er blant hotellets nærmeste naboer.

OBOS Eiendom utviklet Ørnen og har eid eiendommen i fem år. Sammen med Scandic har OBOS utviklet et av de beste hotellene i Bergen. Med Oslo Pensjonsforsikring som ny eier har hotellet fått en ny langsiktig eier som vil videreføre eierskapet på en god måte.

- Vi selger eiendommen som følge av at vi ønsker å allokere finansiering av nye prosjekter, sier konserndirektør, Nils Morten Bøhler.

OBOS Eiendom vil fremover satse ytterligere på utviklingsprosjekter og vil årlig investere cirka 1 milliard i nye næringsprosjekter. Hovedfokus de neste årene er utviklingen av Ulven og Construction City, ferdigstillelse av Kværnerbyen med prosjektet Oslo K og Holmlia Senter som et levende samlingspunkt for bydelen.

Følg pressemeldinger fra OBOS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra OBOS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra OBOS