OBOS kjøper Stema Rådgivning

OBOS Prosjekt kjøper de resterende 40 prosentene av aksjene i Stema Rådgivning, og blir med det eier av hele selskapet.
Foto: Håkon Nordvik

Selger av aksjene er STR Holding AS, et selskap eid av grunnleggerne av Stema Rådgivning AS.

OBOS Prosjekt AS har over flere år kjøpt opp selskaper og har i dag cirka 230 medarbeidere. OBOS Prosjekt er således et av de større fagmiljøene i Norge innen prosjektadministrasjon.

Selvstendig selskap

Stema Rådgivning består i dag av over 100 medarbeidere med spisskompetanse innen ulike fagområder. Selskapet har hovedvekten av oppdrag for offentlige byggherrer i hele Norge, og vil bli videreført som et selvstendig selskap med mål om økte markedsandeler i bygge- og anleggsbransjen. Det vil også bli styrket satsing på infrastrukturprosjekter for offentlige og private byggherrer.

Styrket OBOS

− OBOS-konsernets visjon er å bygge framtidens samfunn. Investeringen i Stema Rådgivning bidrar til å oppfylle visjonen spesielt rettet mot viktige samfunnsbygg- og byutviklingsprosjekter. Investeringen vil også styrke OBOS-konsernets fagmiljø innen prosjekt- og byggeledelse, sier styreleder i OBOS Prosjekt, Morten Aagenæs.

Stema Rådgivning har siden starten i 2001 hatt en kraftig vekst.

− Tiden er nå moden for å la selskapet bli en del av et større miljø i bransjen, både for å styrke fagmiljøet og for å være skodd for framtidens utfordringer i bransjen, sier styreleder i STR Holding, Per Henrik Bråthen.

Per Henrik Bråthen, styreleder i STR Holding AS, tlf 481 45 227

Foto: Håkon Nordvik