Obos-banken inngår avtale med Nets

(Oslo, 22. november 2018) Obos-banken har inngått en avtale med Nets innenfor kortutstedelse av bankens debet- og kredittkort med tilhørende tjenester. Avtalen omfatter blant annet alle Visa-kort utstedt av banken.

— OBOS har tilbudt spareprodukter til medlemmer helt siden etableringen i 1929. I 2013 ble OBOS-banken etablert som en digital bank som tilbyr banktjenester til kunder over hele landet. Helt siden etableringen har vi vært opptatt av å tilby gode og effektive tjenester til både bedrifts- og privatkunder. Avtalen med Nets gjør at vi kan tilby effektive og gode kort-tjenester overfor våre kunder, sier Espen Hytta, leder IT og forretningsutvikling i OBOS-banken.

Avtalen som nå er inngått omfatter autorisasjon og prosessering av transaksjoner av Visakort, reklamasjonshåndtering, samt håndtering av Visa-lisens knyttet til bankens Visakort i forhold til Compliance og rapportering.

— Det er gledelig at OBOS-Banken har valgt å forsterke samarbeidet med oss. De er spennende bank i utvikling og vi ser frem til å fortsette det veldig gode samarbeidet med banken, sier Staale Rasmussen, Sales Director for Financial services hos Nets i Norge.

Om OBOS-Banken:
OBOS har tilbudt spareprodukter til medlemmer helt siden selskapet ble etablert i 1929, og har også tilbudt boliglån i en årrekke. I 2013 ble OBOS-banken etablert, og all låne- og sparevirksomhet i OBOS tilbys nå gjennom OBOS-banken. OBOS-banken er primært en digital bank, og betjener kunder over hele landet.

Om Nets: