Obama og Merkel inspirert av ABBs banebrytende digitalteknologi på Hannover Messe

USAs president Barack Obama og Tysklands forbundskansler Angela Merkel var de første som fikk erfare ABBs banebrytende nye smartsensor på Hannover Messe 2016.

Den tyske forbundskansleren Angela Merkel, USAs president Barack Obama, ABBs toppleder Ulrich Spiesshofer og ABBs regionpresident for Americas Greg Scheu på ABBs stand på Hannover Messe 2016.

De to lederne fikk se hvordan ABBs smartsensor kan forbedre produktiviteten til flere hundre millioner elektriske motorer ved for første gang å koble dem til skybaserte tjenester.

- Smartsensoren tilrettelegger for en global industriell digitalisering. Sensoren reduserer nedetid for motorer opptil 70 prosent, forlenger levetiden inntil 30 prosent og kutter energiforbruket med så mye som ti prosent. Dersom alle elektriske motorer i verden ble utstyrt med vår smartsensor, ville energibesparelsen tilsvare produksjonen i 100 større kraftverk, sier ABBs toppleder Ulrich Spiesshofer.

ABB (ABBN: SIX Swiss Ex) er en global teknologileder innen elektrifiseringsprodukter, roboter og drivsystemer, industriell automatisering og kraftnett, med kunder innen energiforsyning, vann og avløp, industri samt transport og infrastruktur. Ved å bygge videre på over 130 års innovasjonshistorie former ABB i dag fremtiden for industriell digitalisering og driver det grønne skiftet og den fjerde industrielle revolusjonen. Som hovedpartner for motorsportserien FIA Formel E flytter ABB grensene for elektrisk transport og bidrar til en bærekraftig fremtid. ABB er til stede i mer enn 100 land og har ca. 136 000 ansatte. www.abb.no