Obama og Merkel inspirert av ABBs banebrytende digitalteknologi på Hannover Messe

25.4.2016 15:09 | ABB

USAs president Barack Obama og Tysklands forbundskansler Angela Merkel var de første som fikk erfare ABBs banebrytende nye smartsensor på Hannover Messe 2016.

Den tyske forbundskansleren Angela Merkel, USAs president Barack Obama, ABBs toppleder Ulrich Spiesshofer og ABBs regionpresident for Americas Greg Scheu på ABBs stand på Hannover Messe 2016.

De to lederne fikk se hvordan ABBs smartsensor kan forbedre produktiviteten til flere hundre millioner elektriske motorer ved for første gang å koble dem til skybaserte tjenester.

- Smartsensoren tilrettelegger for en global industriell digitalisering. Sensoren reduserer nedetid for motorer opptil 70 prosent, forlenger levetiden inntil 30 prosent og kutter energiforbruket med så mye som ti prosent. Dersom alle elektriske motorer i verden ble utstyrt med vår smartsensor, ville energibesparelsen tilsvare produksjonen i 100 større kraftverk, sier ABBs toppleder Ulrich Spiesshofer.

03500http://www.abb.no

ABB er et ledende selskap innen kraft- og automasjonsteknologi. Våre løsninger gjør det mulig for kundene å øke effektiviteten, produktiviteten og kvaliteten i sine virksomheter samtidig som man reduserer miljøpåvirkningen. ABB forsøker alltid å ligge i forkant når det gjelder innovasjon, og mange av de teknologiene som er drivkraften i et moderne samfunn, ble utviklet av ABB.