Nytt SAS og Universal Muisc & Brands-samarbeid da flyselskapets nye uniformer ble lansert

18.10.2016 11:34 | Universal Music Norge

Det siste året har SAS jobbet med å knytte lyd, musikk og reise tettere sammen – blant annet med egne Spotify-playlister, konserter på flyplasser og opptredener i 35.000 meters høyde med SAS Live Music. Når SAS i dag lanserer det nye arbeidsantrekket til sine ansatte, kombinerer de nok en gang musikk og reise.

– Det er noe spesielt ved å skifte uniform, og det er 17 år siden SAS gjorde det. Uniformene våre er en viktig del av SAS’ visuelle identitet og noe kundene våre ser og legger merke til. Derfor ville vi gjerne markere dette på en spektakulær og annerledes måte. Samtidig er en overraskelses bagasjebåndskonsert en del av vår strategi om å gi våre kunder en unik reiseopplevelse før, under og etter reisen – blant annet gjennom musikalske opplevelser – sier Marianne Orderud, markedssjef i SAS.

Den oppdaterte antrekket er i et sporty, skandinavisk og stilrent design i tråd med SAS’ visuelle identitet ”blue on blue”. Det har tatt halvannet år å utvikle den nye uniformen, og den er satt sammen av 90.995 deler. Fra den 18. oktober vil omkring 8.000 SAS-ansatte bli å se i ny bekledning.  Opp gjennom historien har ikoner som Dior og Calvin Klein designet SAS-uniformene. Den nyeste utgaven er designet av Ted Bernhartz,  mens Amandah Andersson, en svensk up and coming designer, står bak det nye tørkleet.

I januar i år inngikk SAS et samarbeid med Universal Music & Brands og konseptet SAS Live Music ble lansert. Hver måned i 2016 har det blitt arrangert arrangert månedlige konserter, som blir skreddersydd til å passe godt inn på de noe uvanlige arenaer og omgivelser på flyplassene og om bord i flyene. Artister som har opptrådt er bl.a, OMVR, Odd Nordstoga og Izabell.

– SAS har vært en viktig samarbeidspartner for Universal Music & Brands Norge. Sammen har vi klart å vise hvordan man på en god måte kan lage et vellykket brand partnership, hvor både SAS, kunden og artisten sitter igjen med noe positivt. SAS er alltid spennende og innovative i sine kampanjer, og Carousel Catwalk er intet unntak, sier Benedicte Viberg Mæhre, ansvarlig for forretningsutvikling i Universal Music & Brands.

Catwalk Carousel ble regissert av en av landets dyktigste fashion-regissører, Marie Kristiansen, og Julie Bergan fremførte hiten «I Kinda Like It» foran et intetanende og overrasket publikum. Filmen vil bli distribuert i digitale kanaler fra i dag 18. oktober.

Se Catwalk Carousel HER

Team på jobben

UNIVERSAL MUSIC & BRANDS:
Benedicte Viberg Mæhre

SAS:
Marianne Orderud

LOS&CO:
Jo Espen Johansen, Art Director
Hans Christian Grønn, Tekstforfatter
Charlotte Bakken, Kreatør
Carsten Pedersen, Formgiver
Elisabeth Skogen Helland, Prosjektleder
Fred Kihle, Rådgiver

Benedicte Viberg Mæhre

Universal Music & Brands
Business Development Manager
Benedicte.Viberg@umusic.com

Adelén aktuell med dansbar popsingel18.8.2017 13:06Pressemelding

Etter et år i studio hvor hun har arbeidet med nytt materiale, er den norske sangerinnen Adelén endelig klar med ny musikk. Neste singel ut er «Go Home»  - en dansbar, urban popsang med et amerikansk særpreg, som er perfekt for de sene sommerkveldene.   Popartisten har nå beveget seg inn i et nytt landskap, hvor hun utforsker nye sider av seg selv - ikke bare som artist, men som låtskriver. Dette er nemlig den første låten Adelén gir ut som hun har skrevet selv. «Go Home» er laget i samarbeid med det anerkjente danske produsentteamet Providers, som tidligere har jobbet med store skandinaviske artister som Rasmus Seebach og Medina. Hør "Go Home" HER.   «Motivasjonen bak å skrive "Go Home" var å forsøke å fremstille et klisjéfylt scenario - hvor en jente ikke hører fra en gutt etter å ha blitt med han hjem, men med et rolleskifte. Realiteten er at dette går begge veier. Jeg synes det er kult og viktig at vi mer og mer blir åpne til at kvinner får uttrykke friheten t

Justin Bieber og BloodPop® med ny singel17.8.2017 18:18Pressemelding

I dag kl. 18 slapp Justin Bieber og BloodPop® låta «Friends» på alle plattformer. Låten er co-skrevet med popkometen Julia Michaels, som også jobbet med BloodPop® på Biebers gigahit «Sorry» fra 2015 Amerikanske BloodPop® har de siste årene gjort stor suksess som låtskriver og produsent for blant andre Madonna, Skrillex, Charlie XCX og på flere låter på Biebers forrige album «Purpose». Justin Bieber har medvirket på hits med både DJ Khaled og David Guetta i år. Aller størst har samarbeidet med Luis Fonsi og Daddy Yankee på remixen av «Despacito» blitt. Låta har for øyeblikket nesten 750 millioner streams på Spotify og har toppet Billboard-lista i 14 uker på rad. I Norge har den toppet VG-lista i 15 uker på rad.

Madonna feirer med konsertfilm16.8.2017 15:28Pressemelding

I dag fyller en av verdens største artister 59 år, noe som markeres ved annonseringen av «Madonna: Rebel Heart Tour». Konsertfilmen slippes på Blu-Ray, DVD og digitalt 15. september, men kan forhåndsbestilles fra og med i dag.   I tillegg slippes det et livealbum med 22 låter av ikonets største låter fra karrieren og fra det nyeste albumet «Rebel Heart». I dag ble det også sluppet en liveversjon av «Material Girl» på alle plattformer. Du kan se oversikt over alt innholdet i det vedlagte dokumentet.  «Madonna: The Rebel Heart Tour» inneholder konsertmateriale fra hele den omfattende verdensturneen som startet i Nord-Amerika i september 2015 og ble avsluttet i Sydney  20. mars 2016. Konsertefilmen inneholder også ekslusive behind the scenes-bilder fra turneen. Filmen er regissert med Danny B. Tull og Nathan Rissman, som har jobbet tett med Madonna på flere prosjekter.

Hkeem & Unge Ferrari med r&b-ballade11.8.2017 08:30Pressemelding

20 år gamle Abdulhakim Hassane aka Hkeem opplevde at hans debutsingel "Fy faen" ble den mest populære norske sangen denne sommeren. Låta gikk  #1 i Norge, og lå 12 uker topp 4 på VG-lista. Den har nå snart streamet 25 millioner ganger på Spotify, og gått 4 x platina i Norge. "Fy Faen" gikk topp 20 på Spotify i Sverige, og gjorde det bra i både Danmark og Finland. Låta havnet på viral-listene i 12 land, inkludert topp 10 på den globale viral-listen på Spotify. I dag, 11. August, slipper han sin andre singel, "Urettferdig", en følsom midtempo r&b- ballade. Med seg på låta har han en av de mest etablerte og populære r&b artistene i Norge, Unge Ferrari. Med denne låten viser Hkeem en ny og sårbar side som artist, en artist som helst sikkert vil prege norsk musikk i lang tid fremover. "Urettferdig" er produsert av Eirik Tilleri og Kjetil Bjelvin.   - "Urettferdig" handler om mennesker som har gått bort - mennesker man savner. Man ka

Avicii er endelig tilbake med ny musikk10.8.2017 16:07Pressemelding

I dag slapp den svenske superstjernen EP’en «AVĪCI», som er første slipp av ny musikk fra Tim Bergling siden han slapp albumet «Stories» i 2015.   Hør Aviciis nye EP her.  Etter åtte intense år med musikk og turnering verden over annonserte Avicii at han skulle trekke seg tilbake i 2016, noe som fikk fans verden over til å frykte at han hadde gitt seg med musikk for godt.   Rett før annonseringen dro Avicii på en lengre reise gjennom USA med noen av sine nærmeste venner og samarbeidspartnere. På denne reisen fant han tilbake til gleden ved å produsere musikk, og skapte blant annet låta «Without You» med sin gode venn og samarbeidspartner Sandro Cavazza. Låta er et av seks spor på den ny EP’en «AVĪCI», som ble annonsert på hans sosiale kanaler for en uke siden. På den har han også samarbeidet med Rita Ora, AlunaGeorge, Billy Raffoul og svenske Vargas & Lagola. Noen av låtene, som «Without You», har fans fått høre før, blant annet på Ultra Music festival i Miami i 2016.  Avicii har f