Nytt samarbeid med motedesigner fra USA

I samarbeid med motedesigneren Chris Stamp, lanserer IKEA en kolleksjon litt utenom det vanlige. Kolleksjonen har et fokus på å vise frem dine favoritt elementer og din livsstil på en urban og inspirerende måte.

SPÄNST-kolleksjonen tar sin inspirasjon fra betong, natur og organiske former. Den skal hjelpe deg å oppbevare elementer du er stolt av å eie, som beskriver hvem du er, på en synlig og kul måte. Vi har alle klær, sko og tilbehør vi er stolte av å eie, så hvorfor ikke ha det på display for verden å se, selv om du ikke bruker det?

Fra klesplagg til møbler
- Mote og møbler er forskjellig, men den kreative prosessen er lik. For å inspirere andre må du selv bli inspirert, det handler om å få alle detaljer rett, forteller Chris. Motedesigneren håper at det minimalistiske designet som er inspirert av en moderne livsstil, vil bli et friskt pust til IKEA-sortimentet.

SPÄNST er laget for en aktiv livsstil og utforsker nye måter å innrede dagens unge og fleksible hjem. I kolleksjonen finner du alt fra skohyller og klesstativ til hettegensere og bagger. I tillegg inneholder SPÄNST produkter som her helt nye for IKEA, som skateboard og ståstol.

-Det er utrolig kult å ha fått være med på å lansere IKEAs første skateboard,noensinne, smiler motedesigner Chris.

Kreative løsninger
Som en del av å synliggjøre elementer har designerne valgt å bruke blant annet stålnetting som et av sine materialer. Stålnetting er gjennomsiktig og skaper fine visuelle effekter, uansett hvilke vinkel du ser det fra.

Kolleksjonen inneholder smarte oppbevaringsløsninger som løfter frem tingene dine, som en gjennomsiktig skoeske og en skohylle som kan både utstille sko og skateboard.

-IKEA har gitt meg muligheten til å gi et nytt perspektiv til det globale interiørmarkedet, forteller Chris.

Kolleksjonen er i salg på alle IKEAs varehus fra 4.mai. (limited edition).

Kvinner tar styringen gjennom håndverk6.2.2018 12:28Pressemelding

Sammen med kvinnelige håndverkere i India, har IKEA skapt kolleksjonen INNEHÅLLSRIK. Ved å jobbe sammen med sosiale entreprenører, skaper IKEA jobber for dyktige kvinner i deler av verden hvor det trengs aller mest. Engasjementet gir kvinner mulighet til å skape en bedre hverdag for seg selv og lokalsamfunnet. Det skaper ikke bare jobber, men også selvtillit, stolthet, økonomisk selvstendighet, positivitet og forandring.