Nytt Roger Waters album, Is This The Life We Really Want?, kommer fredag 2. juni.

Roger Waters, den creative kraften og låtskriveren bak Pink Floyd, annonnserer sitt første rockealbum på 25 år, Is This The Life We Really Want?. Albumet kan forhåndsbestilles fra i morgen 21. april og slippes globalt fredag 2. juni på Columbia Records.

I tillegg starter Waters sin Us + Them Tour i Kansas City, Missouri fredag 26. mai. Us + Them Tour går helt til 28. Oktober 2017 (Datoer nederst).

Roger Waters siste studioalbum, Amused To Death fra 1992, var en studie I populærkultur og så på fjærnsynets kraft under den første Gulfkrigen. Den etterlengtede oppfølgeren, Is This The Life We Really Want?, er en urokkelig kommentar til den modern verden og de usikre tidene vi lever i, og er en naturlig oppfølger til Pink Floyd-klassikere som Animals og The Wall.

Produsert og mixet av Nigel Godrich (Radiohead, Paul McMartney, Beck, U2, «From the Basement»), inneholder Is This The Life We Really Want? 12 nye musikalske komposisjoner og studio-opptredner av Roger Waters.

Den fysiske utgivelsen inkluderer en 180-grams vinyl LP I en gatefold jacket, og en 4 panel soft pack CD. Alle albumformater, både fysisk og digitalt, er tilgjengelig for forhåndsbestilling 21. april 2017.

Musikerne involvert på Is This The Life We Really Want? er: Roger Waters (vocal, akustisk, bass), Nigel Godrich (arrangement, lyd-collager, keyboards), Gus Seyffert (Bass, gitar, keyboards), Jonathan Wilson (Gitar, keyboards), Joey Waronker (drums), Roger Manning (Keyboards), Lee Pardini (Keyboards) og Lucius (Vokal) med Jessica Wolfe og Holly Proctor.

Sporene på Is This The Life We Really Want? er: "When We Were Young," "Déjà vu," "The Last Refugee," "Picture That," "Broken Bones," "The Life We Really Want," "A Bird In A Gale," "The Most Beautiful Girl," "Smell the Roses," "Wait For Her," "Oceans Apart," og "Part of Me Died.". Teksten til ‘Wait for Her’ er skrevet av Roger Waters inspirert av en engelsk oversettelse av den ukjent forfatteren av «Lessons from the Kama Sutra (Wait for Her)» av Mahmoud Darwish.

RogerWaters.com

ColumbiaRecords.com

Is This The Life You Really Want? Tracklist

1.      When We Were Young

2.      Déjà Vu

3.      The Last Refugee

4.      Picture That

5.      Broken Bones

6.      Is This The Life We Really Want?

7.      Bird In A Gale

Oct 22 Winnipeg, MB MTS Centre

Oct 24 Edmonton, AB Rogers Place

Oct 28 Vancouver, BC Rogers Arena