Volkswagen Nyttekjøretøy

Nytt merkevaredesign for Volkswagen Nyttekjøretøy

• Heinz-Jürgen Löw: – Riktig tid for nytt merkevaredesign
  • Logo, markedsførings- og kommunikasjonsmateriell blir modernisert

Ny logo og en ny, digital kundeopplevelse: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) innfører sitt nye merkevaredesign, på samme måte som Volkswagen Personbiler.

Menneskene er i fokus. Aldri før har Volkswagen Nyttekjøretøy vært nærmere kundene sine.

– Vi introduserer en oppdatert T6 akkurat nå. Mer digital, tilkoplet Internett og mer tilpasset sin tid enn noen gang, sier Heinz-Jürgen Löw, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos VWCV.

– Fra starten av 2019, har VWCV overtatt ansvaret for ID. Buzz. For meg, er den det mest emosjonelt appellerende kjøretøyet i ID.-familien. Det finnes ikke et bedre tidspunkt å introdusere et nytt merkevaredesign enn nå, fortsetter Löw.

Tobias Volkmer, sjef for markedsføring hos VWCV, legger til:

– Vår markedsføring blir stadig mer digital og nettbasert. Vi er i bevegelse, og ønsker å nå ut til våre kunder raskt, med en emosjonell forbindelse.

VWCV har vært fullt delaktig i utviklingen av «New Volkswagen». Volkmer fortsetter:

– I denne prosessen har vi vært veldig fokusert på å utvikle et utrykk som passer godt til vår målgruppe. En autentisk tilnærming er viktigere nå enn noen gang.

Endringene blir mer og mer synlige, dag for dag: Alt endres gradvis i denne retningen – fra vårt visuelle språk til hele merkevaredesignet; alt trykt materiell, all digital tilstedeværelse, rebranding av våre forhandlere og ikke minst – den nye logoen.

Dette understreker endringen vårt merke gjennomgår, fra en klassisk produsent av lette nyttekjøretøy, til en tidsriktig tilbyder av fremtidens mobilitetsløsninger.

Volkswagen T6.1 Caravelle
Volkswagen T6.1 Multivan
Ny logo

Om Volkswagen Nyttekjøretøy

Volkswagen Nyttekjøretøy
Frysjaveien 31b

240 33 300http://www.volkswagen-nyttekjoretoy.no

Følg saker fra Volkswagen Nyttekjøretøy

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Volkswagen Nyttekjøretøy på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Volkswagen Nyttekjøretøy

Nye Transporter 6.1 debuterer på «Bauma 2019»10.4.2019 14:16:05 CESTPressemelding

Transporter 6.1 blir vist på «Bauma 2019» som varebil og pick-up med dobbelkabin. Elektromekanisk servostyring gir en hel rekke nye førerassistentsystemer, og Transporter 6.1 er sikrere og enklere å kjøre enn noen gang. Nye løsninger, for eksempel en spesiell funksjon for lang last, optimerer arbeidsflyten. Store endringer i standardutstyr: multimediesystem med bluetooth håndfritilkopling Helelektrisk utgave med mer enn 400 km rekkevidde (NEDC) kommer Etter verdenspremieren på Multivan 6.1 i februar, viser nå Volkswagen Nyttekjøretøy for første gang frem den nye Transporter 6.1. Det skjer på «Bauma 2019» i München, som er regnet for å være verdens største messe for anleggsmaskiner og verktøy av alle slag. Fra 8. til 14. april er det der ventet over en halv million besøkende fra mer enn 200 land. Den nye Transporter T6.1 vil debutere i München med et rikere utvalg karosserivarianter enn noen gang tidligere: Ren varebil, personbil og som pick-up med singel- og dobbelkabin. Med denne spen