Nytt kulturprogram på NRK P2

Den 13. mars blir det premiere på STUDIO 2, NRK P2s nye aktuelle kulturprogram. Det direktesendte programmet skal fylle de to timene fra klokken 16 til 18 på hverdager.

Lytterne kommer til å bli godt kjent med tre drevne programledere som ikke tidligere har arbeidet sammen. Kristian Bendiksen fra Kulturhuset, Turi Grønbech fra Nyhetsavdelingen og Otto Haug med en lang merittliste fra radio og Østlandssendingen.

Med erfaring fra hver sine områder skal de sammen velge ut, prege og presentere de daglige nyhetene, med særlig vekt på kulturfronten.

STUDIO 2 får mange gjester som skal utdype hendelser og bidra med sine egne perspektiver. Hva har vi snakket om i dag? Hvilke spørsmål har vi stilt oss? Hva er tidens store spørsmål? Store hendelser, facebook-debatter, kunstopplevelser – Studio 2 skal favne både høyt og bredt.

- Vi håper folk blir underholdt og føler seg litt klokere når de hører på oss. Og vi gleder oss til å være to i studio, sier Turi Grønbech og Otto Haug. Jeg gleder meg masse til å jobbe sammen med så flinke og bra folk som Turi og Otto, og ikke minst resten av STUDIO 2-redaksjonen, legger Kristian Bendiksen til.

Nykommeren STUDIO 2 er en av flere endringer i NRK P2s sendeskjema. Etter hvert som brikkene faller på plass, vil dette bli annonsert. Det gjelder i første omgang SALONGEN som flyttes til helgen, VERDIBØRSEN som skal bli et hverdagsprogram og andre programtitler.

For mer informasjon, kontakt de tre programlederne
Kristian.Bendiksen@nrk.no,
Turi.Gronbech@nrk.no
Otto.Haug@nrk.no.

Slik blir TV-julen på NRK30.11.2017 17:49Pressemelding

«Little Women» er et splitter nytt kostymedrama basert på Louisa May Alcotts berømte roman fra 1800-tallet. BBC-serien er en av flere du kan kose deg med på NRK i julen. «Kvelden før kvelden» byr på julestemning fra Sporten på Frognerseteren og «Ribbe minutt for minutt» - fra en stekeovn. Stjernekampvinner Adam Douglas er en av mange artister vi kan lytte til i NRKs sjangerbrede musikktilbud i desember. «NRKs juleparty» er ett av dem. Vil du bestemme TV-kvelden selv, er NRK TV det perfekte alternativ.