Nytt år - nye smil

Hva får deg til å smile på jobb? Hva gjør arbeidsmiljøet godt? Har dere revy, sang, fredagskos eller kickoff på mandagen?

Nå er det klart for femte sesongen av Smil! Du er på jobb, KLPs konkurranse i forbindelse med TV2-programmet Hver gang vi møtes.

Lørdag 9. januar er Ravi første artist som skal få sin musikk tolket av de øvrige deltakerne. Ravi er også en av vinnerartistene i Smil! Du er på jobb. Sammen med Jørn Hoel og Henning Kvitnes står han på premiebordet, alle klare for å holde hver sin konsert et sted i landet. De tre er selvsagt spente på hvor i landet og på hvilken arbeidsplass de skal opptre. Det eneste de vet er at de skal besøke arbeidsplasser med mye smil, og det lover jo godt både for artist og vinnere.

Rekordmange deltakere
Hvem som smiler bredest og får konsert denne gangen blir avgjort først 18. mars. Marketingsjef i KLP, Anne Flaathen, håper på rekordmange deltakere i årets sesong:

- Vi håper alle har fått med seg hvor mye positiv oppmerksomhet og inspirasjon tidligere vinnere har hatt, og ikke minst hvor mye vinnerkonsertene har betydd for de ulike arbeidsplassene. Vi gleder oss nå til å se mange flotte, morsomme, kreative og engasjerende bidrag fra ansatte og arbeidsplasser rundt i hele landet, sier Flaathen, som minner om at det også i år både er innledende runder og finalerunder før vinnere kåres.

De innledende rundene i Smil! Du er på jobb varer frem til 20. februar. Deretter vil juryen plukke ut ni finalister som går til finalerunden. De tre vinnerne offentliggjøres 18. mars.

Arbeidsmiljø
Smil! Du er på jobb har, som navnet tilsier, stort fokus på smil og trivsel på arbeidsplassen. Den er også en del av KLPs arbeidsmiljøpris.

- I Smil! Du er på jobb ønsker vi derfor å høre mer om hva som gjør at vi trives på arbeidsplassen. Hva er viktig for oss på jobben, og hva gir oss inspirasjon og motivasjon i det daglige arbeidet, undres jurymedlem og leder for HMS-teamet i KLP, Vibeke Os Bratlie.

Hun understreker at det ikke er noen fasit på hvordan eller hvem som vinner en konsert, tidligere vinnere har vært svært ulike. Felles for de alle er at de har vært kreative og beskrivende av gode arbeidsmiljø, og har hatt mange kollegastøtter og oppslutning til slutt i finalerunden. For kollegastøtter er selvsagt svært viktig, jo flere jo bedre. I tillegg anbefaler hun selvsagt at man er litt kreativ, og forsøker å skille seg ut i den store mengden bidrag som kommer inn hvert år.

Mer om konkurransen finner du på smil.klp.no. Følg oss også på Facebook og Instagram.

For ytterligere spørsmål kontakt:
Leder for HMS-teamet Vibeke Os Bratlie på 970 62 337 eller vibeke.os.bratlie@klp.no eller Marketingsjef Anne Flaathen på 922 06 493 eller anne.flaathen@klp.no