Nytt album ute fra deLillos & KORK

Foto: Johannes Andersen

deLillos ga den 21. april i år ut sitt syttende studioalbum «La oss bli fri for all nostalgi» til strålende mottakelse fra både publikum og media, og i dag gir ut sitt tredje doble livealbum «Sveve over byen med Kringkastingsorkesteret».

Sammen med Kringkastingsorkesteret, under ledelse av Nick Davies, inntok de nydelige Frognerseteren Amfi, for to fulle konsertforestillinger, den 19. august i år. Det var en magisk sensommerkveld under idylliske omgivelser på Frognerseteren i Oslo, der vi fikk høre både gamle klassikere og nye hits i nye og flotte orkesterarrangement, fremført av et skjerpet band og et sylskarpt Kringkastingsorkester.

På albumet «Sveve over byen med Kringkastingsorkesteret» finner du låtene:

Hvite seil i solgangsbris
Síl vous plait
Mine øyne
Woo doo
Peiling på seiling
Tøff i pyjamas
Brød
Halvveis rundt jorden
Resirkulert
Balladen om Kåre og Nelly
Sveve over byen
Suser avgårde
Nitten åttifire
Smak av honning
Hjernen er alene
Glemte minner
Siste sommerferiedag
Neste sommer

Albumet er tilgjengelig på CD og digitalt i dag, og vinylen går i salg 5. januar.

I morgen spiller deLillos både familiekonsert og kveldskonsert på Rockefeller i Oslo. Mer informasjon finner du her!

Sterke nye låter fra Jess Morgan15.6.2018 13:07Pressemelding

"Blue Jay" og "Valentina" er årets tredje utgivelse fra folk/singer-songwriter-talentet Jess Morgan, og er minst like lett å like som årets tidligere utgivelser fra briten. Disse låtene er et resultat av en tre-dagers togtur fra Winnipeg til Toronto i Canada som ble brukt på å skrive musikk mens Jess fortapte seg i det majestetiske landskapet hun befant seg i. Dette er en tur som hjalp henne med å samle seg igjen etter et brudd. Når Jess lager musikk skriver hun sjeldent om kjærlighetssorgen. "Blue Jay" og "Valentina" er begge vakre unntak. Hør låtene her!

The Dogs slipper ny låt og vinyl!15.6.2018 09:53Pressemelding

The Dogs tok som alltid ansvaret med å gi det nye året en real pangstart med albumet «The Grief Manual». Nå sørger de også for å ikke gå stille gjennom sommeren ved å slippe dobbelt-singelen «We Were Made Out Of Loss» på 7" vinyl! For fans er dette en essensiell del av samlinga, ettersom den inneholder ett tidligere uutgitt spor fra albumets innspilling. «Whatever Your Dreams Are» er ypperlig slow rock som er lekkert akkompagnert av strykere, og som har det samme høykvalitets-stempelet som bare The Dogs leverer her til lands. Hør låtene, inkludert "Whatever Your Dreams Are", her! Vinyl i salg nå.

Gåte bruker urgammel norsk kauking på ny singel15.6.2018 08:41Pressemelding

12 års stillhet ble brutt i fjor da Gåte bestemte seg for å gjøre et svært etterlengtet comeback. Bandet, som nå består av søsknene Gunnhild og Sveinung Sundli, samt gitarist Magnus Børmark, bassist Mats Paulsen og trommeslager Jon Even Schärer, kom da tilbake på banen med EPen «Attersyn». Den fikk knallanmeldelser, med erklæringer som at Gåte hadde sluppet «ny musikk i majestetisk forkledning», og at dette ganske enkelt var et «kjærkomment gjenhør» med ett av norgeshistoriens mest unike band. Med sin finurlige miks av norsk folkemusikk og storslått rock med Gunhilds massive dialekt-stemmeprakt er dette noe som ikke det kan nektes for. Dette er en suksessoppskrift som de har med seg nå som de slipper første singel fra deres kommende tredjeplate - 18 år etter «Iselilja» kom ut. Singlen «Kom no disjka» er basert på urgammel, norsk kauking byr på alt man kan ønske seg fra en Gåte-låt - og litt attåt. Hør "Kom no disjka" av Gåte her!

Ny singel fra Zuma er endelig her8.6.2018 10:12Pressemelding

Det var intet mindre enn gode nyheter da Zuma skrudde på synthene igjen i fjor, og returnerte med "Ocean". Dette er et navn mange vil kjenne seg igjen i fra tidlig 2000-tallet hvor de hadde radiohiter som «Pearl» og «Joy In The City», samt hadde to Melodi Grand Prix-opptredener med vokalist Alexander Stenerud. Nå er han sammen med makker Henrik Njaa tilbake igjen med en ny, mørk og deilig singel. "Brothers In Blood" bringer med seg det rene 80-talls synthpop-lydbildet som de har blitt hyllet for og som har gjort at de har markert seg som ledende innenfor sin sjanger i Norge. Nyt Zumas nye singel "Brothers In Blood" her!

Loveshack feirer 20 år med debutsingel1.6.2018 10:53Pressemelding

I over to tiår har Loveshack vært garantister for god stemning. Coverbandet, som består av fem erfarne musikere fra Skjetten, Oslo, Trondheim og Bergen, møttes for første gang for å spille sammen under Moldejazz sitt uoffisielle program i 1998. Helt siden de stod der har de hatt ett felles mål: underholde seg selv og publikum, koste hva det koste vil. Ikke bare klarte de det da, de gjør det hvert eneste minutt de tilbringer på en scene, om lag 1500 konserter senere. For å feire 20 år gjør Loveshack noe helt spesielt: de slipper sin aller første låt! "Get Up" er alle idealene og kvalitetene ved bandet oppsummert i musikkform, og målet er som tittelen sier: at du skal bli med på moroa og gleden Loveshack formidler. Det er noe som er vanskelig å motstå når du hører denne låta. – "Get Up" handler om å leve i øyeblikket, og ta sjansen på noe du ikke har tørt før. Rett og slett leve litt på kanten, eller som vi i Loveshack pleier å si: Få ræva'ri ut på gulvet, eller get the f*** out, sier ba

Nytt album fra CC Cowboys er ute nå!1.6.2018 10:03Pressemelding

Et av landets aller største band gjennom tidene, CC Cowboys, er endelig ute med sitt 11. studioalbum! "Perfekt Normal" er en plate der bandet har latt seg inspirere av spontaniteten og råheten fra 60/70-tallets klassiske rock-innspillinger. Albumet er så og si spilt inn live i studio, og resultatet er musikk der du hører at de går tilbake til røttene sine med en moderne tvist. Hør "Perfekt Normal" her! Dette er også et tidvis nært og personlig album for frontfigur og låtskriver Magnus Grønneberg. Ifølge ham handler disse låtene om både politikk, savn, sorg og svik. At livet er både trist og fint, deilig og vanskelig, hele tiden. "Perfekt Normal" har for ham sittet ett stykke unna å få til, men det som kom ut av det er mer bunnsolid, genuint og sterkt håndverk fra CC Cowboys i form av 12 låter. Flere av låtene er allerede sluppet som singler, og både “Hun er havet”, “Det magiske ordet unnskyld” og "Jeg vil vite alt" er blitt godt tatt i mot på norske radiostasjoner og av folket. CC Cowb