Nytt album fra U2 - ny singel ute nå

Foto: Anton Corbijn

I dag slapp U2 en ny smakebit fra sitt 14. studioalbum, nemlig singelen «Get Out Of Your Own Way».

Albumet «Songs Of Experience» slippes digitalt, på standard- og deluxe CD og som dobbel vinyl 1. desember. Albumet kan forhåndsbestilles fra og med i dag. Nederst i pressemeldingen kan du se albumets trackliste.

Bandet annonserte også at de legger ut på en massiv turné i Nord-Amerika neste år, med start i Tulsa 2. mai. Se full oversikt her

«Songs Of Experience» er spilt inn i bandets hjemby Dublin, i London og i Los Angeles og ble ferdigstilt tidligere i år. Albumet er produsert av Jacknife Lee og Ryan Tedder, med bidrag fra Steve Lillywhite, Andy Barlow og Jolyon Thomas.

Albumet er tematisk forbundet med bandets forrige album «Songs Of Innocence» fra 2014. Titlene er inspirert av diktsamlingen «Songs Of Innocence and Experience» av den britiske dikteren William Blake.

Der «Songs Of Innocence» trakk inspirasjon fra bandmedlemmenes liv på 70- og tidlig på 80-tallet, er låtene på det nye albumet en samling av personlige brev til stedene og folkene som ligger dem nære; familie, venner og fans.

Her er tracklisten til «Songs Of Experience»:

1. Love Is All We Have Left

2. Lights of Home

3. You’re The Best Thing About Me

4. Get out of Your Own Way

5. American Soul

6. Summer of love

7. Red Flag Day

8. The Showman (Little More Better)

9.The Little Things That Give You Away

10. Landlady

11. The Blackout