Nytt album fra Secret Garden

Den norsk-irske duoen slipper sitt tiende studioalbum "Storyteller" 26.april.

– “Fionnuala er historiefortelleren i Secret Gardens musikk. Når jeg hører henne spille kan jeg høre ordene i melodien. Fiolinen hennes synger uten ord”. - Rolf Løvland

”Storyteller” er det tiende albumet fra den prisvinnende duoen Secret Garden. Her får vi høre de musikalske partnerne Fionnuala Sherry og Rolf Løvland sammen med gjestevokalister Espen Grjotheim, Brian Kennedy og Cathrine Iversen. Vokallåtene komplementerer et unikt instrumentalt univers som har trollbundet et globalt publikum i mer enn 20 år. Secret Garden kan skilte med hele 113 platina- og 25 gulltrofeer fordelt over åtte studioalbum.

Spesielt for det nye albumet er presentasjonen av fire melodier fra Løvlands kommende musikal «The Pilot». «Parallelt med dette albumet har jeg komponert musikk til en ny musikal. Det er en musikal basert på Henrik Ibsens «Terje Vigen» fra 1861. Selv om musikalen har premiere først i 2021, bestemte vi oss for å bruke noen utdrag av musikalen på det nye albumet som en naturlig del av skriveprosessen» - Rolf Løvland

I motsetning til duoens siste studioalbum «Just The Two Of Us» er «Storyteller» en omfattende produksjon med band, instrumentalister fra Norge og Irland og det anerkjente Czech National Symphony Orchestra. «Som alltid ønsket vi at produksjonen skulle reflektere de norske og irske røttene som Secret Garden representerer. Dette har vi gjort ved å inkludere både norske og irske musikere», sier fiolinist Fionnuala Sherry. «Innspillinger i Norge og i Irland, så vel som i London og Praha, skaper en fantastisk palett av musikalske farger i vår egen Secret Garden-blanding.»

Secret Garden forblir en av verdens mest suksessfulle instrumentalband med et platesalg på over fem millioner per dags dato. Musikalske høydepunkter i deres karriere inkluderer den Eurovision-vinnende «Nocturne» (1995), Barbara Streisands bryllupssang «I’ve Dreamed Of You» (1998) og ikke minst «You Raise Me Up» (2001) som nå finnes i mer enn 1000 versjoner på over 40 språk.

”Storyteller” slippes globalt på Universal Music Norway/Global Classics and Jazz 26.april 2019. Første låt "Strength" er ute idag!

Diskografi:

• SONGS FROM A SECRET GARDEN (1995)
  • WHITE STONES (1997)
  • DAWN OF A NEW CENTURY (1999)
  • ONCE IN A RED MOON (2001)
  • EARTHSONGS (2004)
  • INSIDE I’M SINGING (2007)
  • WINTER POEM (2011)
  • JUST THE TWO OF US (2014)
  • LIVE AT KILDEN (2015)
  • STORYTELLER (2019)

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, Lil Halima, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Nyhetsbrev fra Universal Music10.5.2019 10:56:24 CESTPressemelding

Brandon Jenner ute med ny låt! “TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single Ny sommerhit fra Freddy Kalas Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil. Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”. Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify. R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER. Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. E

Mowatt slipper låten "Figaro"10.5.2019 10:50:51 CESTPressemelding

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre. Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener. Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk. Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge