Nytt album fra OnklP & de fjerne slektningene

Slekta III – det tredje kapitlet i historien om OnklP & de fjerne slektningene slippes i dag 16. oktober! En aldri så liten overaskelse til fansen, samme dag som bandet starter sin nye Norgesturné i Dødens dal i Trondheim.

Vi har vært så opptatte med å ha det gøy i sommer at vi helt har glemt å si ifra at vi slipper skive! Her er den! Slekta III. Kos dere! Sees på veien de neste par månedene!

I 2014 deburtete bandet med albumene «Slekta» og «Slekta II», som begge ble svært godt mottatt av både publikum og anmeldere. De har bevist seg som et av landets sterkeste liveband, gjort sjangerfusjonen rap og rock populær og truffet et helt folk rett i hjertet med en helt spesiell låt om angst, «Styggen på Ryggen». Den ble senere også belønnet med P3 Gull-prisen for «Årets låt», i tillegg til at bandet tok hjem prisen for «Årets liveartist» samme kveld.  Samtidig og i kjølevannet av  dette har de blitt strømmet mer enn 25 millioner ganger, solgt ut to hele norgesturnéer og toppet det hele med tre(!) fullstappede konserter på Rockefeller.

Ideen om OnklP & de fjerne slektningene oppstod i en røykfull nightliner et sted mellom Zürich og København, og med produsent/gitarist Johan Larsson, trommis Tommy 'Manboy' Akerholdt (Turbonegro, Silver), bassist Knut-Oscar Nymo (Oslo Ess), gitarist/vokalist Åsmund Lande (Oslo Ess), keyboardist Simen Stensland og rapper Pål 'OnklP' Tøien var lineupen komplett.

Denne høsten tar Norges farligste boyband igjen nightlineren fatt og legger ut på full turné rundt i hele landet fra 16. oktober til desember. Se turnédatoer her.

OnklP mottok i sommer Bendiksprisen som årets tekstforfatter for Styggen på ryggen.

Les mer om albumet her

Charlotte Öqvist

Promotion Manager
charlotte.oqvist@umusic.com

Om Universal Music Universal Music AS er verdens og Norges største musikkselskap og representerer blant annet artister som U2, Rolling Stones, Beatles, Avicii, Eminem, Kanye West, Rihanna, Katy Perry, Taylor Swift, a-ha, Odd Nordstoga, Vamp, Bernhoft, Gabrielle, Astrid, OnklP & de fjerne slektningene, Broiler, Ida Jenshus, m.fl. Universal Music Group er operative i 59 land som representerer lablene A&M/Octone, Decca, Def Jam Recordings, Deutsche Grammophon, Disa, Emarcy,Fonovisa, Geffen Records, Interscope Records, Island Records, Lost Highway Records, Machete Music, MCA Nashville, MercuryNashville, Mercury Records, Polydor Records, Motown, Universal Music Latino, Universal Republic og Verve Music Group.

5 Seconds Of Summer med ny singel23.2.2018 11:52Pressemelding

I dag slapp de australske gutta i 5 Seconds Of Summer sin nye singel «Want You Back». Samtidig med singelslipp avslørte de også turnéen 5SOS3 som sparkes i gang i Stockholm 20. mars. «Want You Back» er første singel fra bandet på to år. Etter 18 måneder på veien med Sounds Good Feels Good tour har bandet den siste tiden tilbrakt tid i Los Angeles hvor de har skrevet og spilt inn sitt nye album som kommer i løpet av året. Om turné og nytt album sier bandet: “Finally… It’s been 3 years since our last album and we are so ready to share new music with the world. After spending the last 5 years on the road since the age of 16, it was important we took time to reflect as individuals and now we’re coming back stronger and more unified than ever. These songs mean the world to us and we have held nothing back in writing and recording this album. We’ve been rehearsing a lot of the new songs live and can’t wait to get back out on tour to connect with our incredible fans”.

Ny singel fra Raye med Mabel og Stefflon Don22.2.2018 20:05Pressemelding

Det britiske stjerneskuddet Raye er i dag ute med den nye låten «Cigarettes» med Mabel og Stefflon Don. Alle tre har hatt hitter inne på topp 15 i Storbritannia, RAYE med «Decline», Mabel med «Finders Keepers» og Stefflon Don med «Hurtin’ Me». Låten følger opp «Decline» og blir å finne på hennes nye prosjekt som kommer innen kort tid. Kun 20 år gammel kan hun allerede skimte med samarbeid med John Legend, Julia Michaels, Blood Pop og Ellie Goulding for å nevne noen. Hun har spilt på store festivaler som Glastonbury, Latitude og V Festival og har over 75. millioner streams. Raye har vært med på å skrive Matomas «The Wave» feat. Madcon sammen med Matoma & Madcon og Blondes «Just for One Night» feat. Astrid S. Hun var også med på å co-skrive Jax Jones sin monsterhit «You Don't Know Me» som hun har vokalen på. Låten var også nominert til en Brit Award i kategorien «Best British Single».

Post Malone med ny singel22.2.2018 11:00Pressemelding

I morgen, fredag 23. februar, slipper Post Malone den nye singelen "Psyco" feat. Ty Dollar $ign. Låten er produsert av Louis Bell og Malone selv og blir å finne på hans neste album Beerbongs & Bentleys. Albumet følger opp debutalbumet Stoney, et album som ble sluppet i 2016 og fortsatt holder stand på toppen av albumlisten. Hans forrige singel "Rockstar" har toppet Billboard og hitlister verden over, inkludert Norge, og har over 800 millioner streams. Til våren legger Post Malone ut på turné og lørdag 14. juli kan han oppleves live på årets Stavernfestival.

Adrees - Breakup16.2.2018 10:22Pressemelding

17 år gamle Adrees er en spennende ny artist fra Trondheim. Han gjorde seg godt bemerket da ha deltok i fjorårets TV2 suksess, The Stream. Siden høsten 2016 har Adrees rukket å slippe flere låter, som har streamet over 2 millioner på Spotify. 2017 var et veldig hektisk år for Adrees med platekontrakt og managementavtale, samt en rekke turer over dammen til LA og til Stockholm, hvor han har spilt inn en haug med nye låter. En av de handler om forbudt kjærlighet. - «Når du er gal etter en person som allerede er i et forhold, og mener den personen bør gå videre til en bedre, til en mann som vil gjøre alt for henne» - Adrees I dag slipper yndlingen Adrees sin nye singel, «Breakup». «Breakup» har Adrees skrevet sammen med Filip Lindfors, som også har produsert låten. HØR ADREES - "BREAKUP" HER

Sonny Alven med nostalgiske vibber i musikkvideo16.2.2018 10:14Pressemelding

I starten av februar slapp Sonny Alven, en ny singel "Backseat Lovin´", som markerer en ny start for den unge bergenseren. I dag slipper han en nostalgisk musikkvideo til låten, som hadde premiere på C- Heads Magazine. Med inspirasjon fra artister som HONNE, Filous og ODEZA, har Sonny Alven lagd en myk og melankolsk låt, med en distinkt kvinnelig vokal som får deg til å drømme om sommer og bilturer på landevei. SE MUSIKKVIDEOEN TIL "BACKSEAT LOVIN´" HER - "Vi ville gi videoen til «Backseat Lovin´» en fin kontekst og en nostalgisk følelse. Vi filmet i Los Angeles på et Super 8-kamera, og dette ga den perfekte rammen. Produksjonsteamet hos 8392 gjorde en fantastisk jobb sammen med de to skuespillerne. Det er en chill video som passer godt med låten, og jeg er kjempefornøyd med resultatet." - Sonny Alven