Nystartet bank inngår avtaler med Nets

(Oslo, 20. november 2017) Næringsbanken har inngått samarbeidsavtaler med Nets innenfor kortutstedelse av bankens debet- og kredittkort med tilhørende tjenester og en rekke tjenester for betalingsformidling.

Avtalene som nå er inngått har en varighet på 3 år og omfatter de mest sentrale betalingstjenestene en bank trenger for å etablere seg i det norske markedet.

– Etableringen av Næringsbanken har oppstått som en følge av at næringslivet ønsker seg en aktiv næringslivsbank som er forutsigbar, beslutningsdyktig og som kjenner sine kunder. Næringsbankens visjon er å bygge opp en aktiv og attraktiv næringslivsbank for små og mellomstore bedrifter, samt landbruk, med markedsområde primært i Hedmark, Oppland og nordre Akershus. Tilgjengelighet og gode diskusjoner er viktig for å levere gode finansielle løsninger, og for å lykkes med dette, er vi avhengig av et godt samarbeid med våre viktigste leverandører. Nets har i så måte vært en sentral aktør i vår etablering, sier Øystein Snuggerud, administrerende direktør i Næringsbanken.

Avtalene omfatter blant annet kort-tjenester som autorisasjon og prosessering av Visa og MasterCard transaksjoner, reklamasjonshåndtering, håndtering av innkomne kort, konsulent- og implementeringstjenester og utstedelse av PIN-koder samt døgnkontinuerlig sperre- og nødtjenester, slik at banken vil være i stand til å utstede MasterCard-kort og Visa-kort til både privat og bedriftskunder.

Banken vil også ta i bruk tjenester som card fraud management og 3D secure, slik at Næringsbanken kan tilby markedets beste løsninger.

I tillegg vil banken ta i bruk en rekke tjenester som gjør det mulig å tilby en effektiv betalingsformidling overfor kundene. Noen av avtalene som nå er inngått omfatter blant annet AvtaleGiro, eFaktura, direkte remittering, verdipapirhandel, OCR og egiro innbetaling.

Avtalene med Nets gjør at banken har et fullverdig spekter av tjenester fra første dag.

– Det er alltid spennende og en lærerik prosess å få lov å være med å levere tjenester til en bank i oppstartsfasen. Etableringen av Næringsbanken fremstår som en profesjonell prosess hvor banken tydelig bærer preg av å ha med seg ansatte som vet hva de ønsker og som setter kundene i fokus. Vi ser frem til et godt og langvarig samarbeid og det skal bli spennende å bidra i utviklingen til banken, sier Staale Rasmussen, Sales Director for Financial services hos Nets i Norge.

Stein-Arne Tjore, pressesjef for Nets i Norge, tlf. +47 915 39 846, e-post: satjo@nets.eu