Nyhetsnotiser fra Ving

19.8.2015 08:00 | Ving Norge

Vinterens mest populære kombireiser - Ungdom velger ferieluksus - Opplev Premier League og La Liga - Åpner luksushotell på Gran Canaria - Eventyrcruise fra Seychellene til Madagaskar

Cuba, Varadero

Vinterens mest populære kombireiser
Kombiner to reisemål og få mer ut av ferien din! – Interessen for å besøke flere steder i løpet av ferien vokser, og vi har solgt dobbelt så mange kombinasjonsreiser i år som i fjor, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.
Her er vinterens fem mest populære reisemål for kombinasjonsreiser:
1. Cuba: Havana + Varadero
2. Thailand: Phuket + Khao Lak
3. Mexico: Isla Mujeres + Cancun
4. Jamaica: Runaway Bay + Lucea
5. Gran Canaria: Puerto Rico + Maspalomas

Ungdom velger ferieluksus
Norsk ungdom er ikke lenger fornøyd med tostjerners hotell og billige partysteder. Syv av ti unge i alderen 18 til 29 år valgte hotell i toppsjiktet denne sommeren, i følge Ving. Det er en stor økning siden 2011 hvor drøyt fire av ti tok seg råd til hoteller i denne prisklassen.
- Mange ungdommer har vært på årlige utenlandsreiser fra de var bittesmå, mange har god økonomi og de prioriterer nok heller færre ferier for å få råd til god kvalitet, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Opplev Premier League og La Liga
Nå har Ving åpnet salget av sesongens fotballreiser til England og Spania. Selskapet selger kampbilletter med hotell, med og uten flyreise. Vings søsterselskap, Thomas Cook er offisiell samarbeidspartner til flere av Storbritannias beste fotballag, og Ving kan derfor tilby prisgunstige turer til Premier League. www.ving.no/fotballreiser

Åpner luksushotell på Gran Canaria
I januar åpner Ving dørene til sitt splitter nye designhotell Ocean Beach Club i Playa del Cura på Gran Canaria. Hotellet ligger rett på stranden og retter seg mot den stadig voksende kundegruppen som vil bo ekstra bra i ferien. Hotellet passer både barnefamilier og reisefølger uten barn. Pris fra 5 195 kroner per person. www.ving.no/kanarioyene/playa-del-cura/ocean-beach-club-gran-canaria