Nyhetsnotiser fra Ving

14.1.2016 09:37 | Ving Norge

Sunwing Alcudia Beach - vårt mest populære familiehotell på Mallorca

* Bruker mer penger på sommerferien
* Hvor drar ekspertene på ferie?
* Ekstrafly til Rhodos
* Løp New York Jentemil med Ving

Bruker mer penger på sommerferien

To av ti sier de planlegger å bruke mer penger på sommerferien i år enn i fjor. Det kommer frem i en undersøkelse Ving har gjort blant drøyt 8000 reiseglade nordmenn.

- I tillegg sier over halvparten at de planlegger å bruke like mye som i fjor. Bare 9 prosent planlegger å bruke mindre penger på årets sommerferie, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

- Dette stemmer godt overens med egne erfaringer. Gjestene våre har i snitt betalt 6 prosent mer for reisene de har kjøpt de siste tre ukene. Det er tydelig at reiselysten er stor om dagen, fortsetter hun.

Vings reisepanel består av nærmere 80 000 reiseglade nordmenn fra hele landet. Drøyt 8000 svarte på undersøkelsen om feriepenger.

Hvor drar ekspertene på ferie?

Hver dag hjelper Vings reiserådgivere ferielystne nordmenn med å velge riktig reisemål, men hvor reiser de selv på ferie?

Jo, når Vings egne ansatte skal på ferie går turen aller helst til Mallorca. Nummer to på lista er Rhodos, med Gran Canaria hakk i hæl.

- At Mallorca er like populært blant våre egne ansatte som blant gjestene våre er bare et bevis på at både reisemål og hotell har fantastisk kvalitet. Mallorca har noe for alle med nydelige strender, små landsbyer og storbypuls i Palma by. Det er et reisemål hvor det stadig er noe nytt å oppdage, sier informasjonsansvarlig Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving.

Her ferierte Vings ansatte sommeren 2015:

1. Mallorca
  2. Rhodos
  3. Kreta
  4. Parga
  5. Skiathos

Ekstrafly til Rhodos

Etterspørselen etter reiser til sol og sommer ser ikke ut til å avta hos Norges største reisearrangør Ving. Nå setter selskapet opp nok et ekstrafly neste sommer. Flyet fra Vings eget flyselskap, Thomas Cook, skal trafikkere Bergen-Rhodos hver onsdag i perioden 22. juni til og med 17. august.

Totalt kommer 685 000 nordmenn til å reise på en chartertur i sommer.

Løp New York Jentemil med Ving!

I samarbeid med Springtime arrangerer Ving tur til New York for å løpe årets jentemil i juni.

- Det blir en gjeng på rundt 100 jenter som i tillegg til å løpe jentemila også skal trene og oppleve New York sammen, sier Elisabeth Larsen-Vonstett i Ving. Du kan velge mellom opphold på fire eller syv dager og prisene starter på 12 960 kroner per person.

Sunwing Alcudia Beach - vårt mest populære familiehotell på Mallorca
Rhodos, Sunprime Miramare Beach