Nyhetsbrev fra Universal Music

Kevin Boine er tilbake med kjærlighetserklæringen “Aurora”

Juanes, den mestvinnende soloartisten i Latin Grammys historie, slipper singelen "Bonita”,  i samarbeid med landsmannen Sebastian Yatra. “Bonita” er en energisk festsang, influert av Vallenato og Colombiske folkerytmer blandet med Juanes’ særegne melodier og gitarlyder. Låta er produsert av Andres Torres og Mauricio Rengifo, og co-produsert av Juanes.

Cashmere Cat slipper singelen "For Your Eyes Only", fra “Princess Catgirl” som kommer 20. september. Dette er oppfølgeren til det kritikerroste debutalbumet fra 2017 «9», som han bl.a. fikk Spellemannspris for. “For Your Eyes Only” er allerede listet på P3.

Stjernen Post Malone slipper i dag sitt etterlengtede album Hollywood’s Bleeding. Albumet inkluderer singelen Circles og har bidrag fra en rekke kjente gjesteartister.

Dreamville’s egne Earthgang slipper sitt kommende album MIRRORLAND 6. september, og spiller sin andre Oslo-konsert på Parkteateret 11. September. Gruppen har blant annet varmet opp for Billie Eilish på hennes Europa-turné.

Svenske Oscar Stembridge slipper singelen “We March”. 11-åringen er den yngste artisten som har blitt signert på Universal Music Sweden, og var nominert til 'Artist of The Year' under Nickelodeon Kids Choice Awards 2019. Oscar er en ivrig tilhenger av #FridaysForFuture-bevegelsen og er lidenskapelig opptatt av problemene rundt klimaendringene. “We March” beskriver hvordan aktuelle handlinger (eller mangelen på disse) påvirker tilstanden til planeten. Inntektene fra “We March” skal gis til en veldedighetsorganisasjon for klimaendringer.

Tove Lo har fått med seg ingen ringere enn Kylie Minouge på låten "Really Don't Like U". Låten blir å finne på det nye albumet til Tove som har fått tittelen Sunshine Kitty og slippes 20.
September.

Jonas Blue har slått seg sammen med HRVY, og de slipper i dag låten «Younger». Dette er andre låt fra Jonas Blue etter han slapp albumet «Blue» i 2018. Artisten nærmer seg 100 millioner streams i Norge alene, og er sertifisert 4 x Platina på sitt debutalbum. HRVY besøkte nylig Oslo og VG-lista til allsang på sine låter «Personal» og «I Told You So».

Alessia Cara slapp EP’en This Summer i dag, som blant annet inneholder låtene «Ready» og «Rooting For You». De siste månedene har Cara turnert både Europa og Nord-Amerika med landsmannen Shawn Mendes, og duoen spilte for et fullsatt Oslo Spektrum i mars.

Den britiske produsenten, DJen og multi-instrumentalisten Jax Jones slipper i dag albumet Snacks. Jax Jones er Grammy- og to gager BRIT award nominert, og spilte nylig på Findings festivalen. «Snacks» allerede er platina i Norge, og nærmer seg dobbel platina. Låten «You Don’t Know Me” fra albumet er tre ganger platina I Norge, mens singelen med Ina Wroldsen er verdens mest shazamede låt i «dance» sjangeren og BRIT Awards Nominert.

Billie Eilish er ute med låten "all the good girls go to hell" fra albumet WHEN WE ALL FALL ASLEEP, WHERE DO WE GO? Albumet er i Norge på vei mot 4 x platina, har streamet over 72 millioner og låten "bad guy" gikk #1 i alle tjenester. Videoen ble sluppet denne uken, se den HER.

Seeb, Olivia O'Brien, Space Primates "Fade Out (Dark Heart Remix)"
I mai slapp Seeb låten "Fade Out" med Olivia O'Brien. Nå har Dark Heart gjort en remix av låten. Dark Heart er en LA-basert produsent og DJ som blant annet har produsert en av låtene på Jonas Blue sitt siste album, i tillegg har han også remixet navn som The Chainsmokers, Steve Aoki, blackbear, Sabrina Carpenter og Arlissa.

River fra Skien har siden sin oppstart levert en fin mix av både country, pop og EDM. De har lenge jobbet med musikk, både hver for seg og sammen og har samlet rundt 200.000.000 streams fra andre prosjekter de tidligere har skrevet, produsert eller på andre måter deltatt i, og har dermed bygget seg opp masse erfaring. I dag er duoen klar for å slippe sin nye låt «Dead Or Alive»!

Med den sterke og personlige poplåten "Let It Hurt" lanserer Chinook sitt comeback. Chinook er kjent fra en tidligere Idol-sesong, hvor hun sang seg til en tredjeplass. Hun har siden gitt ut låtene «Go Home», «Dancing in Flames» og «Bones» som har streamet over 20 millioner. Nå er Chinook 20 år gammel, har utviklet seg både som person, låtskriver og artist. Chinook sier selv at denne sangen er det mest personlige hun noen gang har skrevet.

Med sin uanstrengte rapping og lekende lyriske stil har Myra (Regina Tucker) etablert seg som et sterkt navn i den norske rap-floraen. Nå slipper hun sin fjerde singel, «Hjemløs i egen by», som er kanskje hennes mest personlige hittil.

Den koreansk-amerikanske DJ og proudsenten Yaeji har remixet Robyns "Beach2k20".
Originalen er å finne på suksessalbumet Honey.

Verdensstjerne til Oslo Sommertid 202017.9.2019 16:04:07 CESTPressemelding

I dag ble det bekreftet at selveste Taylor Swift kommer til Oslo og spiller under Oslo Sommertid 2020. Taylor Swift, en vår tids største superstjerner, har hatt massiv suksess siden hun ga ut det selvtitulerte debutalbumet i 2006. I 2020 er det ni år siden superstjernen gjestet Norge og det er en ære å melde at hun kommer til Oslo Sommertid og Voldsløkka 26. juni! "OMG! Dette er noe av det villeste jeg har vært med på. Å få selveste Taylor Swift til å spille en av veldig få konserter i Skandinavia, er en drøm som har gått i oppfyllelse. Hun kommer til å sette fyr på Norges største konsertarena, Voldsløkka, og vi forventer en kveld som går inn i historiebøkene! Det er ni år siden hun var i Norge sist og siden det har hun gitt ut fire album, levert en hel drøss av hits og vunnet de gjeveste priser" sier Peer Osmundsvaag, ansvarlig arrangør i All Things Live. Den tidligere country-popstjernen har gitt ut syv album, vunnet flere Grammy Awards (blant annet for Album of the Year og Best Pop

Ny musikk fra The Who, Astrid S og stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey.13.9.2019 11:08:27 CESTPressemelding

Britiske rockelegender tilbake med ny musikk Ny låt fra stjernetrioen Ariana Grande, Miley Cyrus og Lana Del Rey Jonas Benyoub krysser grenser med NahNah Remix R.E.M med låt til inntekt for ofrene på Bahamas Astrid S slipper i dag “Doing To Me (Stripped Down)”, en nedstrippet versjon av singelen fra den nye EP’en Trust Issues. Astrid S er for tiden aktuell med sin akustiske Stripped Down Tour, som startet i Trondheim 11. september. I kveld spiller hun på Forum i Bergen og søndag 15. september inntar hun Den Norske Opera i Oslo. I dag er Lil Halima klar med sin andre singel,“911”, fra hennes kommende mixtape “Brown Girl Diary”, som slippes 4. oktober, med den svenske produsenten Canto. “Denne sangen er bare en liten "fuck you" til alle menn eller boys som behandler jenter trash fordi de er broken eller usikker”, forteller Lil Halima Hun spiller sin første egne konsert i Oslo på Parkteateret 18.01.20. Billettene er i salg fra i dag. Rammstein-vokalist Lindemann slapp i dag den nye singel