Nyhetsbrev fra Universal Music

Brandon Jenner ute med ny låt!

“TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW

MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED

Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single

Ny sommerhit fra Freddy Kalas

Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil.

Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”.

Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify.

R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER.

Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. EPn inneholder sanger som blant annet er skrevet sammen med Burt Bacharach og Paul McCartney og musikalske settninger fra Johnny Cash og Bob Dylan.

«Woman» er den tredje singelen fra Mumford & Sons nyeste album Delta, utgitt i November 2018. I uka startet bandet sin Europa turné, og 19. mai spiller de på et utsolgt Oslo Spektrum.

Multi-platinavinnende Carly Rae Jepsen er nå ute med sin nye singel “Too Much”, som blir å finne på det kommende albumet Dedicated, som slipper 17. mai.

Britiske Emeli Sande følger opp “Sparrow” med den nye låten “Shine”, som blir å finne på hennes kommende album Real Life.

I dag er hip-hop produsent og artist Mustard klar med sin nye singel “100 Bands”, og har fått bidrag fra rapkompisene 21 Savage, YG, Meek Mill og Quavo. Musikkvideoen til Mustards forrige singel “Pure Water” med Migos har sanket inn over 50 millioner visninger.

Den nye singelen “On My Mind” er en solid Sonny Alven-varemerket produksjon, som skapt for sensommernetter. Med 600K månedlige lyttere og over 115M totale streams på utgivelsene sine så langt, er utsiktene til hans neste singel lovende. Den kommende musikkvideoen er produsert i samarbeid med det internasjonale høyttalermerket KEF. “Jeg tror de fleste kan kjenne seg igjen i følelsen av å bli helt betatt av en annen person. De evige tankene som aldri sier stopp, sommerfuglene i magen og de søvnløse nettene.

God helg! :-)

Ny sommerslager fra TIX23.6.2019 10:55:48 CESTPressemelding

Det siste året er det nok ingen i vår langstrakte land som har gått glipp av fenomenet TIX. Mannen bak, Andreas Haukeland er i dag en av Norges største artister og personligheter. Gjennom hans forrige låt “Jeg Vil Ikke Leve” viste TIX en ny personlig side av seg selv. Låta tok opp seriøse og dype temaer som psykisk helse og selvopplevd kjærlighetssorg, temaer som Andreas selv står nært og har opplevd selv. Låta gikk rett til #1 på Spotify og har blitt en meningsfull låt for veldig mange som ser opp til TIX. Låten ble fremført live for første gang i går når han avsluttet VG-listashowet på Rådhusplassen for tusenvis av mennesker. I dag er han ute med nye låta Neste Sommer. En låt som har potensiale til å bli en klassiker av en sommerslager. Ta frem solhatten og paraplydrinken så sier vi at sommeren offisielt er her! "Da jeg ble booket til "Allsang På Grensen" innså jeg at jeg trengte en foreldrevennlig sommerlåt. Så værsågod alle mammaer og pappaer!" - TIX Bak navnet TIX finner du 26 år

Ezzari slipper debut-EP21.6.2019 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha debutert i 2017 med “Ikke noe press”, har Ezzari gitt ut 10 singler og rundet 10 millioner streams på Spotify. Nå er den unge rapperen fra Hauketo i Oslo klar med debut EPen - “Forsiden av historiebøkene”. Den kommende EPen inneholder allerede de veletablerte hittene “Wifey”, “Læg” med Jonas Benyoub og den siste singelen “Store løven”. Vi får høre to nye låter, “Har ikke tid” og “En lek”. Ezzari forteller om EPen: - “Min debut-EP består av 5 låter jeg lagde i 2018/19, og er låter jeg virkelig er stolt av! På få sanger for jeg sagt mye, og låtene er veldig varierte. Noen er for klubben og får deg til å danse og smile, og andre er kanskje for de lange, sene, triste nettene. Dette er en EP der jeg fortsatt, selv om jeg har vært et par år i bransjen nå, føler jeg introduserer meg enda bedre som artist og menneske, og lytteren blir kjent med meg og hører mer av min historie. "Læg", "En lek" og "Har ikke tid"er alle tre laget på to dager i Amsterdam. Der er det helt fantastiske pr

Shawn Mendes og Camila Cabello teamer opp med hjelp av Cashmere Cat21.6.2019 09:30:12 CESTPressemelding

Sensasjonen Shawn Mendes er i dag ute med "Señorita", og har fått med seg pop-prinsessen Camila Cabello. "Señorita" er produsert av Benny Blanco og WATT, og co-produsert av norske Magnus August Høiberg, bedre kjent som Cashmere Cat. Høiberg har også vært med på å skrive låten. Samtidig slipper duoen en lekker musikkvideo, se den her! Videoen er regissert av Dave Meyers, som tidligere har jobbet med stjerner som Ariana Grande, Taylor Swift og Kendrick Lamar. Dette er det første samarbeidet mellom Cabello og Mendes siden hit-singelen "I Know What You Did Last Summer" fra 2015, som har over 700 millioner streams på verdensbasis. Låten følger opp vårens "If I Can’t Have You", som allerede har solgt til gull i Norge og har blitt streamet over 200 millioner ganger på verdensbasis.

Astrid S lanserer turné og akustisk låt21.6.2019 09:30:00 CESTPressemelding

I dag kl 09:00 gikk Stripped Down Tour i salg – turnéen hvor Astrid S gjør eksklusive konserter på utvalgte konsertarenaer i Europa og USA, for å dele en helt spesiell kveld med fansen. Parallelt har hun sluppet en akustisk versjon av ‘The First One’, som gikk til #3 på Spotify i Norge da den ble sluppet i mai. Med gitar, cello og vokal får den en helt ny drakt, og gir en smakebit på hva som kan vente publikum under høstens konserter. Se videoen hvor Astrid S fremfører den akustiske låten HER. Videoen er spilt inn på Posthuset i Oslo. Astrid S skal besøke følgende steder i høst: 11.09 – Olavshallen, Trondheim 13.09 – Bergen Forum, Bergen 15.09 – Operahuset, Oslo 17.09 – New York 20.09 – Amsterdam 23.09 – Berlin 25.09 – Paris 26.09 – London Finn billetter HER.

Soundtracket fra The Beatles-filmen Yesterday ute i dag21.6.2019 09:00:00 CESTPressemelding

From Academy Award®-winning director Danny Boyle (Slumdog Millionaire, Trainspotting, 28 Days Later) and Richard Curtis, the Oscar®-nominated screenwriter of Four Weddings and a Funeral, Love Actually and Notting Hill, Yesterday is a rock-n-roll comedy about music, dreams, friendship and the long and winding road that leads to the love of your life. After a mysterious global blackout wipes The Beatles from history, Jack, a struggling singer-songwriter played by Himesh Patel, finds himself performing songs by the greatest band in history to a world that has never heard them. The film, which had its world premiere at Tribeca Film Festival in New York City, opens in cinemas on 28 June. For Patel, who became a fan of The Beatles at an early age thanks to his mother, the experience of recording these legendary songs was an unforgettable honour. “We stayed true to the songs lyrically and musically, but also made them Jack’s own,” the actor says. “It was great to be reminded of these wonderfu