Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag.

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music, med dagens releaser.

Seeb slipper single med Highasakite

AVICII’S "SOS" (FEAT. ALOE BLACC)” OUT TODAY

Melissa Etheridge ute med nytt album

Ellie Goulding er i dag ute med den nye låten "Sixteen", en låt hun har skrevet selv med hjelp fra Raye og FRED. I "Sixteen" mimrer Goulding om sin ungdomstid som en opprørsk tenåring. Til sommeren kan hun oppleves live på Jugendfest i Ålesund og Parkenfestivalen i Bodø.

JessieReyez har slått seg sammen med 6LACK på den nye låten "Imported". Låten blir å finne på hennes debutalbum som kommer i løpet av året.

Jonas Benyoub er i dag ute med den nye singelen “NAHNAH”. Låten er spilt inn i anerkjente Cruise Control Studios i Amsterdam med den urbane nederlandske produsenten Chievva, og er første låt ut fra Jonas Benyoubs kommende EP med slippdato 7. juni.

K-POP fenomenet BLACKPINK er ute med EP’n Kill This Love. Musikkvideoen til tittelsporet er sett over 157 millioner ganger siden den ble sluppet for en uke siden! Supergruppen har slått utallige rekorder rundt om i verden, blant annet er musikkvideoen til låten “Ddu-Du Ddu-Du” på andreplass over flest visninger på 24 timer, rett bak Taylor Swift. Gruppen opptrer på Coachella denne måneden.

Hele Norges festsjef, Freddy Kalas slapp nylig den nye låten "Få Meg På", og låten gjør det allerede skarpt. Nå er musikkvideoen til låten ute, se den HER.

ScHoolboy Q er nå ute med "CHopstix", og har fått med seg Travis Scott! Se musikkvideoen her. TDE-talentet slapp sin første singel "Numb Numb Juice" for to uker siden.

Et av Danmarks største popband, Scarlet Pleasure, slipper i dag låten “24/7”! Låten følger opp “What A Life”, som sanket inn hele 3 millioner streams på bare 8 uker. Totalt har bandet over 100 millioner streams per dags dato!

Den ikoniske folkegruppen Dervish fra Irland er i dag ute med albumet The Great Irish Songbook. Albumet inneholder samarbeid med blant andre Andrea Corr, Steve Earle, Vince Gill, Brendan Gleeson, David Gray, Imelda May, The SteelDrivers og Abigail Washburn. Dervish feirer i år 30 år som band og The Great Irish Songbook er deres første studioalbum på over ti år.

God Påske! 🐣

Ny musikk fra Taylor Swift, Snow Boyz, Isac Elliot m.fl.16.8.2019 11:00:49 CESTPressemelding

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album Isac Elliot er endelig ute med ny musikk Lemaitre inntar Den Norske Opera. Taylor Swift slipper i dag låten «Lover», tittelsporet fra hennes og kommende album som slippes neste fredag, 23. august. Magnus Eliassen «Livet må ha nåkka mer». Magnus Eliassen gjorde I juni et storslagent comeback med den nydelige låten «Savna Dæ». Nå er han klar for å slippe «Livet må ha nåkka mer» og også denne gangen står han selv for tekst, musikk, innspilling, produksjon, miks og master. Til helgen er han også tilbake på scenen og skal spille på Parkenfestivalen i Bodø. Remix av Lil Tecca «Ransom» med Juice WRLD ble sluppet denne uken. Hør låten her. «Ransom» er per i dag den mest spilte raplåten i Norge. Bassangeren Ildar Abdrazkov er nå ute med sitt debutalbum Verdi Album på Deutche Grammophon. Har har gjort innspilinger av sentrale verk fra Gisueppe Verdi. Verdi har stått sentralt i Abdrazakovs profesjonelle liv som international opersasanger som

Snow Boyz slipper siste singel fra kommende debut-album16.8.2019 10:32:38 CESTPressemelding