Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

The Rolling Stones offentliggjør Honk!

CLMD teamer opp med Madcon!

Lil Halima regisserer egen musikkvideo

Ny låt fra Elly Ekko

Klassiske favoritter til Pipfest 2019

Emeli Sandé er klar med låten "Sparrow". Det er syv år siden hun slapp debutalbumet som inkluderte "Next To Me", “Read All About It Part. III” og flere godbiter. Sommeren 2019 slipper hun nytt album!

HRVY er ute med sin nye låt "I Told You So" i dag, som allerede er listet på mp3 i Norge. For ikke lenge siden var han i Oslo på besøk, og gjorde en minikonsert – og vi håper at han snart kommer tilbake igjen.

TDEs kredible rapper Schoolboy Q er ute med singelen "Numb Numb Juice", som blir å finne på hans kommende og høyt ettertraktede album!

Daddy Yankee har slått seg sammen med Snow og sammen har de sluppet låten "Con Calma". Musikkvideoen er allerede sett over 350 millioner ganger, og er den mest sette video to uker på rad på Youtube. Se den her!

Nashville-baserte Lauren Jenkins er ute med sitt debut album No Saint. Jenkins står på årets Artists To Watch-lister i både New York Times og Billboard. Til albumet følger også kortfilmen "Running Out Of Road" - skrevet og regissert av Jenkins selv.

Sean Paul har fått med seg J Balvin på sin nye låt "Contra La Pared" – en låt som roper på sommer'n! Likte du hits som "Mad Love" og "No Lie", bør du definitivt sjekke ut denne.

Kommende konserter:

Australske Troye Sivan spiller på Sentrum Scene 21. mars.

Nyhetsbrev fra Universal Music10.5.2019 10:56:24 CESTPressemelding

Brandon Jenner ute med ny låt! “TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single Ny sommerhit fra Freddy Kalas Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil. Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”. Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify. R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER. Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. E

Mowatt slipper låten "Figaro"10.5.2019 10:50:51 CESTPressemelding

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre. Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener. Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk. Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge