Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music.

Nytt album fra Secret Garden

Jonas Brothers gjør et storslått comeback!

Larsiveli slipper EP og spiller på by:Larm

Hitmaskinen Benny Blanco slår seg sammen med stjernene Selena Gomez, J Balvin og Tainy! Sammen er de nå ute med den nye låten "I Can’t Get Enough". Albumet Friends Keep Secrets inkluderer hiten “Eastside”, og har sanket inn over 18 millioner streams i Norge!

DJ- og produsentduo SEEB har den siste tiden vært aktuell med "Grip", sammen med UK-bandet Bastille. I dag slippes en alternativ versjon: samme låt, men med et nytt, nydelig og roligere preg – perfekt for morgenkaffen eller en hver avslappede stund.

Vidar Villa og bandet hans tar et steg videre musikalsk, noe man hører tydelig på den nye singelen "Hitparade" som er ute i dag. Låten beskriver følelsen av å trives med det man gjør og de man er sammen med, men samtidig erkjenne at det kanskje ikke vil vare for evig.

Kongen av trap, 2 Chainz, er klar med sitt splitter nye album Rap Or Go To The League! 2 Chainz har samarbeidet med en av de mest kjente idrettsutøvere i verden, nemlig Lebron James. Albumet inneholder masse godbiter og bidrag fra blant andre Kendrick Lamar, Ariana Grande, Chance The Rapper og Travis Scott!

Lemaitre slipper i dag sin nye EP Fast Lovers, som inneholder tittelsporet, hiten "Rocket Girl", "Big", "Little Things" og to nye låter!

EHI er ute med en akustisk versjon av "Faller", som er et samarbeid med den svenske RnB/Soul & pop-vokalisten Blen. Orginalversjon kom i starten av januar, og har blitt tatt godt imot av publikum og radio.

Noah Kahan følger opp hiten "Hurt Somebody" med sin nye låt "Mess". I november stod han på scenen på Ingensteds, og til våren er han klar for turné i Europa med Dean Lewis.

Havsun lager melodisk og moderne popmusikk, som ofte kombinerer fremtredende elektroniske basslinjer og organiske instrumenter og lyder. "Control" ble sluppet 2. november 2018 og nå er det klart for remixer fra Nick Talos og Jimmy Clash.

Bea Miller ble kjent med vokalen på NOTDs "I Wanna Know" i fjor. Nå er hun ute med sin egen låt "it’s not u it’s me" hvor hun har fått med seg 6LACK.

Countryartisten Thomas Rhett er ute med den nye låten "Look What God Gave Her". Lørdag 2. mars fremfører han låten på Saturday Night Live. Nylig opptrådte han på 50-års markeringen av Sesame Street hvor familien også var med.

Aktuelle konserter:

03.mars - Nicki Minaj + Juice Wrld i Oslo Spektrum

05.mars - Jack & Jack på Vulkan Arena

07.mars - Maggie Rogers på Vulkan Arena

Nyhetsbrev fra Universal Music10.5.2019 10:56:24 CESTPressemelding

Brandon Jenner ute med ny låt! “TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW MUSIKKEN FRA ALADDIN – MED ZAYN, WILL SMITH OG DJ KHALED Kevin Boine teamer opp med Martine Lunde på ny single Ny sommerhit fra Freddy Kalas Mowatt er klar med sin første singel «Figaro», med en tilhørende musikkvideo i forrykende Mowatt-stil. Britiske James Bay slapp i dag ER’en “Oh My Messy Mind”, som inneholder den nye singelen “Bad” og “Peer Pressure” med Julia Michaels. Bay fikk sitt store gjennombrudd med albumet “Chaos And The Calm”, som inneholdt hitlåter som “Let it Go” og “Hold Back The River”. Den produktive rapperen Logic slapp I dag albumet “Confessions Of A Dangerous Mind”. Albumet inneholder blant annet “Homicide” ft. Eminem, som for øyeblikket er den 5. mest streamede låten I verden på Spotify. R&B-sangeren Jhene Aiko slapp låta “Triggered (Freestyle)” på onsdag. Tilhørende video ble også sluppet samme dag, se den HER. Elvis Costello & The Imposters slipper digital versjon av deres EP “Purse”. E

Mowatt slipper låten "Figaro"10.5.2019 10:50:51 CESTPressemelding

Anders Mowatt – en moderne showman, RnB-artist og storsjarmør som på lik linje med sine all-time favorittartister, Justin Timberlake og Chris Brown, leverer gode vibber, dansbare låter og moves fra en annen verden. Oppvokst på Landås i Bergen, ble han tidlig introdusert for amerikansk hip-hop og RnB gjennom sine to eldre brødre. Gløden for å stå på scenen fikk han etter at han ble med i bandet til en av brødrene sine. Gjennom tre år i bandet fikk han god erfaring med både låtskriving og liveopptredener på flere av Bergens scener. Etter at kompisene hans endelig klarte å overtale han til å melde seg på Idol, var Anders fortsatt usikker på hva konkurransen kunne bringe. «I ettertid kan jeg jo ikke være annet enn superhappy med utfallet!» sier Mowatt, som endte opp på en god 6. plass i sangkonkurransen, med over 400 000 streams og 130 000 visninger på YouTube i bagasjen. Et godt grunnlag når han nå endelig er klar for å gi ut sin egen musikk. Nå er Mowatt signert til Universal Music Norge

“TOUGH LOVE” FROM AVICII’s ALBUM TIM OUT NOW10.5.2019 10:28:54 CESTPressemelding

Listen/Stream Here: https://avicii.lnk.to/ToughLove Avicii’s “Tough Love” from the upcoming album TIM, is out now. Produced and written by Tim Bergling, Vincent Pontare and Salem Al Fakir (Vargas & Lagola), the track stays true to the infectious nature of Avicii’s dance smashes and his desire to discover new sounds. Al Fakir and Pontare are longtime Bergling collaborators and worked with him on “Silhouettes”, “Hey Brother”, “Without You” and more. In the Spring of 2018, after Tim had been exploring music from northwest India, he played a melody loop for the two. "Oddly enough, the Indian influences fit perfectly into a song we were working on, something that was so typical of Tim" says Vincent Pontare. "He was a melodic genius.” Tim was extremely particular about vocal sounds and phrasing. He always heard the finished result in his head, and then in the studio he coached guest singers on how to produce what he was hearing. In his notes Tim wrote about "Tough Love": "This one needs to b