Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

CLMD kommer med trøbbel

Lemaitre sparker igang Norgesturné med splitter ny singel

Larsiveli - Mamma Mia

HAVSUN - Control

Travelle ute med ny EP

Ka2 slipper ny singel og varmer opp for Lemaitre

Hitmaskinen Benny Blanco har slått seg sammen med Calvin Harris, og sammen er de ute med låten “I Found You”.

I forbindelse med filmen Bohemian Rhapsody som har verdenspremiere i dag, slipper Troye Sivan en nydelig versjon av “Somebody To Love”. Stjernene i 5 Seconds Of Summer har også sluppet deres cover av “Killer Queen”. Inntektene fra låtene går til The Mercury Phoenix Trust som støtter prosjekter I kampen mot HIV/AIDS.

Stjernen Hailee Steinfeld er i dag ute med singelen "Back To Life", kun to dager før hun skal hoste helgens MTV EMA’s i Bilbao. Hun er også travel på skuespillerfronten og spiller en av hovedrollene i den nye Transformer-filmen Bumblebee og i Spider-Man: Into the Spider-Verse. Steinfeld har rukket å bli streamet over 50 millioner ganger i Norge med bl.a. “Starving” og “Love Me Now”.

Jacob Banks er ute med sitt etterlengtede debutalbum Village. Albumet inneholder låten "Caroline" og samarbeid med blant andre Seinabo Sey. Talentet spiller på Rockefeller 4. desember.

Legendariske …And Justice For All fyller 30 år! Albumet har nå blitt reutgitt i flere ulike utgaver, og feires med Metallica T-shirt Day! Ta på din favoritt t-skjorte og tagg #MetallicaTShirtDay. Sjekk ut albumet her. 13. juli spiller de en utsolgt konsert i Trondheim med Ghost og norske Bokassa.

Supergruppen Migos’ tredje amigo Takeoff slapp nylig singelen "Last Memory", og er i dag ute med sitt splitter nye soloalbum The Last Rocket. Quavo var først ut i rekken av gruppens soloutgivelser med albumet Quavo Huncho.

I natt overrasket superprodusenten Metro Boomin med å slippe albumet NOT ALL HEROES WEAR CAPES, med bidrag fra blant andre Offset, Travis Scott, 21 Savage, Gucci Mane, Young Thug og J Balvin.

Prisvinnende Carly Rae Jepsen er tilbake med sin første singel på tre år, "Party For One". Hennes forrige album Emotion har gått til Gull i Norge, og ble kåret til et av årets sterkeste album av TIME, Pitchfork, People, Stereogum og Noisey.

Mannen bak den virale "shoot"-dansen, Blocboy JB, er ute med sitt nye prosjekt "Don't Think That". Han breaket med låten "Look Alive" med Drake som har over 442 millioner streams på Spotify.

Talentet Billie Eilish er ute med en musikkvideo til den vakre låten «when the party’s over».

James TW fikk sitt store gjennombrudd med hiten "Say Love", og slipper nå sin fine nye låt “Soldier”.

Kommende konserter:

Larsiveli spiller konsert på John Dee i morgen, lørdag.

Noah Kahan opptrer på Ingensteds onsdag 7. november.

5 Seconds Of Summer spiller for et utsolgt Sentrum Scene fredag 9. november.

Seinabo Sey spiller i Oslo Konserthus lørdag 10. november.

Lemaitre spiller på Sentrum Scene lørdag 10. november.

Legenden Anastacia spiller utsolgt konsert på Sentrum Scene søndag 11. november.

Nyhetsbrev fra Universal Music16.11.2018 11:50Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Mark Knopfler ute med nytt album og konserter i Norge Stjernespekket Creed II Soundtrack ute nå https://www.ntbinfo.no/pressemelding/delta-fra-mumford-sons-ute-i-dag?publisherId=6987388&releaseId=17856834 Delta fra Mumford & Sons ute i dag Lido følger opp EPen "I O U 1" med del to - "I O U 2" Kajander slipper debut-EP Jonas Benyoub teamer opp med Yosef (Madcon) Norgesaktuelle Hozier følger opp EPen Nina Cried Power med sin helt nye singel “Movement”. Søndag 25. november spiller Hozier konsert på Sentrum Scene. Canadiske Alessia Cara er ute med den nye låten “Not Today” som blir å finne på hennes kommende album The Pains Of Growing som slippes 30. november. Julia Michaels er ute med låten “In This Place” fra den kommende filmen “Wreck It Ralph 2”, som har Norgespremiere i februar. Lil Wayne har sluppet tre nye låter, inkludert en ny versjon av albumsporet “What About Me" med Post Malone. Juice Wrld har sluppet en video til sin nye

Lido følger opp EPen “I O U 1” med del to - “I O U 2”16.11.2018 11:05Pressemelding

Produsent, låtskriver, sanger og artist Lido, har de siste fem årene satt sitt eget kreative avtrykk på flere musikksjangere. Han har jobbet med tungvektere som Chance The Rapper, Jaden Smith og Halsey, og signerte nylig med Rick Rubin. I sommer slapp han singelen “3 million”, etterfulgt av “Corner Love” med den norske RnB stjernen Unge Ferrari, før han slapp den eksperimentelle EPen “I O U 1”. I dag er Lido klar med oppfølgeren, “I O U 2”. - “I O U er all musikken som opprinnelig var ment å være 'Nothing' - oppfølgeren til 'Everything'. Den første delen (I O U 1) representerer mine samspill og erfaringer etter avslutningen av 'Everything'. Det er sanger om familie og venner. Den andre delen (I O U 2) handler om å finne stemmen min igjen. Både metaforisk og bokstavelig, her hører man min ubehandlede vokal i låtene for første gang på veldig lang tid. I O U 2 består av refleksjoner av opplevelsen rundt 'Everything', hvor jeg står overfor den siste bit av mørke som er igjen etter at støve

Stjernespekket Creed II Soundtrack ute nå16.11.2018 10:59Pressemelding

Storfilmen Creed IIs offisielle soundtrack, Creed II: The Album, er ute i dag via Interscope Records. Albumet er kuratert og produsert i sin helhet av Mike Will Made-It. Creed II følger opp Creed og Rocky-universet, med Michael B. Jordan og Sylvester Stallone i hovedrollene. Filmen har Norgespremiere 7. desember. Albumet har et stjernespekket lag av gjesteartister som blant andre Kendrick Lamar, Pharrell, Bon Iver, Lil Wayne, Nas, J. Cole, og Rae Sremmurd. Mike Will Made-It har samarbeidet med den svenske komponisten Ludwig Göransson og music supervisors Fam Rothstein og Jen Malone. Göransson har tidligere komponert filmmusikk for Creed, Black Panther og Fruitvale Station. Grammyvinnende produsent og låtskriver Mike Will Made-It er kjent for Kendrick Lamars "Humble", Rae Sremmurds "Black Beatles" i tillegg til hits av Beyonce og Miley Cyrus for å nevne noen. Hans eget label Ear Drummer Records huser hitmaskinen Rae Sremmurd. Se albumets tracklist nedenfor, hvorav ti av låtene blir bruk

Mark Knopfler ute med nytt album og konserter i Norge16.11.2018 10:56Pressemelding

Mark Knopfler er i dag ute med det nye albumet Down The Road Wherever. Dette er hans niende studioalbum og inneholder 14 klassiske Knopfler-låter. Om det nye albumet sier han selv; “Down The Road Wherever is a line from 'One Song At A Time.' I remember my pal Chet Atkins once saying that he picked his way out of poverty one song at a time, and it just stuck in my mind. You get to an age where you’ve written quite a few songs. But Down The Road Wherever seems to be appropriate for me just because it's what I've always done. I've always tried to make a record and also to keep my own geography happening in the songs”. Down The Road Wherever er produsert av Knopfler selv sammen med Guy Fletcher og ble spilt inn i British Grove Studios i London. Knopfler legger ut på turné og til sommeren besøker han Ålesund 7. juni, Bergen 8. juni og Oslo 9.juni.

Delta fra Mumford & Sons ute i dag16.11.2018 10:53Pressemelding

Mumford & Sons er i dag ute med det nye albumet Delta. Dette er det fjerde studioalbumet i rekken og følger opp tidligere suksesser som Wilder Mind (2015), Babel (2012) og Sigh No More (2010). Første smakebit ut var fengende "Guiding Light" som har vært listet på P3 i hele høst. Albumet er spilt inn i The Church Studios i London og produsert av Paul Epworth. Mumford & Sons legger ut på verdensturné i forbindelse med det nye albumet og søndag 19. mai besøker de Oslo Spektrum. I morgen kveld kan du se dem på Skavlan på TV2 kl. 22:15.

Kajander slipper debut-EP16.11.2018 10:32Pressemelding

Etter å ha spilt rundt omkring i hele landet i sommer og gitt ut ”Hjem”, er Kajander endelig klar for å slippe sin selvtitulerte debut-EP. De siste årene har vært hektiske for Lofotværingen Kajander, som har turnért rundt hele landet med bandet sitt, samtidig som han har jobbet med å ferdigstille sin debut-EP. Det har vært sessions både i Norge og i Sverige, og nå er 5 spor ute der du finner musikk. HØR HELE EPen HER Tracklist – «Kajander» Du veit æ ikkje vil Under vannet Hjem Ingen kjenn mæ som du Sola skinn Blant låtene som kommer på EP´en, er den ærlige “Ingen kjenn mæ som du”: - “Dette er en veldig ærlig låt for meg og beskriver en situasjon i mitt eget liv, slik det er med alle låtene jeg skriver. Det jeg vil formidle med denne låten er tanken om å åpne seg for hverandre, særlig hvis man skal være i en nær relasjon. Jeg mener det er viktig å tørre dele sine indre hemmeligheter, fantasier og tanker uten en frykt for at du skremmer den andre, eller at du ikke blir akseptert. Vi alle