Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

CLMD kommer med trøbbel

Lemaitre sparker igang Norgesturné med splitter ny singel

Larsiveli - Mamma Mia

HAVSUN - Control

Travelle ute med ny EP

Ka2 slipper ny singel og varmer opp for Lemaitre

Hitmaskinen Benny Blanco har slått seg sammen med Calvin Harris, og sammen er de ute med låten “I Found You”.

I forbindelse med filmen Bohemian Rhapsody som har verdenspremiere i dag, slipper Troye Sivan en nydelig versjon av “Somebody To Love”. Stjernene i 5 Seconds Of Summer har også sluppet deres cover av “Killer Queen”. Inntektene fra låtene går til The Mercury Phoenix Trust som støtter prosjekter I kampen mot HIV/AIDS.

Stjernen Hailee Steinfeld er i dag ute med singelen "Back To Life", kun to dager før hun skal hoste helgens MTV EMA’s i Bilbao. Hun er også travel på skuespillerfronten og spiller en av hovedrollene i den nye Transformer-filmen Bumblebee og i Spider-Man: Into the Spider-Verse. Steinfeld har rukket å bli streamet over 50 millioner ganger i Norge med bl.a. “Starving” og “Love Me Now”.

Jacob Banks er ute med sitt etterlengtede debutalbum Village. Albumet inneholder låten "Caroline" og samarbeid med blant andre Seinabo Sey. Talentet spiller på Rockefeller 4. desember.

Legendariske …And Justice For All fyller 30 år! Albumet har nå blitt reutgitt i flere ulike utgaver, og feires med Metallica T-shirt Day! Ta på din favoritt t-skjorte og tagg #MetallicaTShirtDay. Sjekk ut albumet her. 13. juli spiller de en utsolgt konsert i Trondheim med Ghost og norske Bokassa.

Supergruppen Migos’ tredje amigo Takeoff slapp nylig singelen "Last Memory", og er i dag ute med sitt splitter nye soloalbum The Last Rocket. Quavo var først ut i rekken av gruppens soloutgivelser med albumet Quavo Huncho.

I natt overrasket superprodusenten Metro Boomin med å slippe albumet NOT ALL HEROES WEAR CAPES, med bidrag fra blant andre Offset, Travis Scott, 21 Savage, Gucci Mane, Young Thug og J Balvin.

Prisvinnende Carly Rae Jepsen er tilbake med sin første singel på tre år, "Party For One". Hennes forrige album Emotion har gått til Gull i Norge, og ble kåret til et av årets sterkeste album av TIME, Pitchfork, People, Stereogum og Noisey.

Mannen bak den virale "shoot"-dansen, Blocboy JB, er ute med sitt nye prosjekt "Don't Think That". Han breaket med låten "Look Alive" med Drake som har over 442 millioner streams på Spotify.

Talentet Billie Eilish er ute med en musikkvideo til den vakre låten «when the party’s over».

James TW fikk sitt store gjennombrudd med hiten "Say Love", og slipper nå sin fine nye låt “Soldier”.

Kommende konserter:

Larsiveli spiller konsert på John Dee i morgen, lørdag.

Noah Kahan opptrer på Ingensteds onsdag 7. november.

5 Seconds Of Summer spiller for et utsolgt Sentrum Scene fredag 9. november.

Seinabo Sey spiller i Oslo Konserthus lørdag 10. november.

Lemaitre spiller på Sentrum Scene lørdag 10. november.

Legenden Anastacia spiller utsolgt konsert på Sentrum Scene søndag 11. november.

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n