Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

CLMD kommer med trøbbel

Lemaitre sparker igang Norgesturné med splitter ny singel

Larsiveli - Mamma Mia

HAVSUN - Control

Travelle ute med ny EP

Ka2 slipper ny singel og varmer opp for Lemaitre

Hitmaskinen Benny Blanco har slått seg sammen med Calvin Harris, og sammen er de ute med låten “I Found You”.

I forbindelse med filmen Bohemian Rhapsody som har verdenspremiere i dag, slipper Troye Sivan en nydelig versjon av “Somebody To Love”. Stjernene i 5 Seconds Of Summer har også sluppet deres cover av “Killer Queen”. Inntektene fra låtene går til The Mercury Phoenix Trust som støtter prosjekter I kampen mot HIV/AIDS.

Stjernen Hailee Steinfeld er i dag ute med singelen "Back To Life", kun to dager før hun skal hoste helgens MTV EMA’s i Bilbao. Hun er også travel på skuespillerfronten og spiller en av hovedrollene i den nye Transformer-filmen Bumblebee og i Spider-Man: Into the Spider-Verse. Steinfeld har rukket å bli streamet over 50 millioner ganger i Norge med bl.a. “Starving” og “Love Me Now”.

Jacob Banks er ute med sitt etterlengtede debutalbum Village. Albumet inneholder låten "Caroline" og samarbeid med blant andre Seinabo Sey. Talentet spiller på Rockefeller 4. desember.

Legendariske …And Justice For All fyller 30 år! Albumet har nå blitt reutgitt i flere ulike utgaver, og feires med Metallica T-shirt Day! Ta på din favoritt t-skjorte og tagg #MetallicaTShirtDay. Sjekk ut albumet her. 13. juli spiller de en utsolgt konsert i Trondheim med Ghost og norske Bokassa.

Supergruppen Migos’ tredje amigo Takeoff slapp nylig singelen "Last Memory", og er i dag ute med sitt splitter nye soloalbum The Last Rocket. Quavo var først ut i rekken av gruppens soloutgivelser med albumet Quavo Huncho.

I natt overrasket superprodusenten Metro Boomin med å slippe albumet NOT ALL HEROES WEAR CAPES, med bidrag fra blant andre Offset, Travis Scott, 21 Savage, Gucci Mane, Young Thug og J Balvin.

Prisvinnende Carly Rae Jepsen er tilbake med sin første singel på tre år, "Party For One". Hennes forrige album Emotion har gått til Gull i Norge, og ble kåret til et av årets sterkeste album av TIME, Pitchfork, People, Stereogum og Noisey.

Mannen bak den virale "shoot"-dansen, Blocboy JB, er ute med sitt nye prosjekt "Don't Think That". Han breaket med låten "Look Alive" med Drake som har over 442 millioner streams på Spotify.

Talentet Billie Eilish er ute med en musikkvideo til den vakre låten «when the party’s over».

James TW fikk sitt store gjennombrudd med hiten "Say Love", og slipper nå sin fine nye låt “Soldier”.

Kommende konserter:

Larsiveli spiller konsert på John Dee i morgen, lørdag.

Noah Kahan opptrer på Ingensteds onsdag 7. november.

5 Seconds Of Summer spiller for et utsolgt Sentrum Scene fredag 9. november.

Seinabo Sey spiller i Oslo Konserthus lørdag 10. november.

Lemaitre spiller på Sentrum Scene lørdag 10. november.

Legenden Anastacia spiller utsolgt konsert på Sentrum Scene søndag 11. november.

Nyhetsbrev fra Universal Music22.3.2019 15:17:17 CETPressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-ute-med-ny-singel-kurt-cobain?publisherId=6987388&releaseId=17862356 Veronica Maggio ute med sin nye singel! Carlisle slipper sin debutsingel eMMa er HAPPY for å slippe en ny låt! Legenden Carlos Santana slipper i dag "Los Invisibles"! Med seg på låten har han spanske Buika på vokal, og Rick Rubin som produsent. Santana er en av de mest innflytelsesrike artistene fra Latin America noensinne, mens Rubin er kjent som grunnlegger av Def Jam, produsent for Johnny Cash’ comeback (American) og utallige andre artister/band på sin American-label. Den produktive Maryland-rapperen Logic slipper i dag låten “Confessions Of a Dangerous Mind”. Logic skal også slippe debutromanen Supermarket neste uke. Rapperen fikk sitt store internasjonale gjennombrudd “1-800-273-8255" i 2017, som har blitt streamet over én milliard ganger på verdensbasis. Dean Lewis slipper i dag sitt nye album A Place We

Carlisle ute med debutsingel!22.3.2019 12:00:28 CETPressemelding

Mens de fleste barn på hans alder var opptatt med sport, spill og andre aktiviteter, tilbrakte Carlisle hans yngre år på å lytte til musikk, da spesielt de store legendene. For det meste var han oppslukt i musikkens verden innenfor soul, funk, pop og R&B, sjangre som nå er til stor inspirasjon for han mens han lager egen musikk. «For meg er det viktig at musikk skal handle om følelser», sier Carlisle om hans planer for sine egne kommende låter. Sang og musikk har vært Carlisles hobby over lang tid, men han har aldri turt å ta sjansen på å gjøre det om til noe mer enn bare en hobby. Heldigvis for musikk-elskere der ute gjorde han nettopp det, gjennom norske Idol i 2018 hvor han kom på tredje plass. Nå jobber han med å finne sitt eget sound, skrive flere sanger som betyr noe for ham og skape et navn for seg selv i bransjen. - High Note handler om å være nyforelsket og de følelsene man har tidlig i forelskelsen. Når man ikke helt vet hvor man har hverandre og ting føles litt usikkert og u