Nyhetsbrev fra Universal Music

God fredag!

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

Ellie Goulding tilbake med ny smash

HONEY ER HER

Lukas Graham ute med nytt album

Ian Brown med ny musikk

Snow Boyz - Himmelen og mere

Leon Frick - Hun

Tory Lanez er ute med med sitt nye album LoVE me Now. Med seg på albumet har han blant andre 2 Chainz, Chris Brown, Lil Baby og Bryson Tiller. Tory Lanez slo igjennom med singelen "LUV", produsert av Cashmere Cat, og har spilt flere konserter i Oslo.

Supergruppen MihTy, som består av Jeremih og Ty Dolla $ign, er ute med det selvtitulerte albumet MihTy. Albumet inneholder "The Light" og samarbeid med French Montana, Chris Brown og Wiz Khalifa.

Sabrina Carpenter er ute med låten "Paris" fra hennes kommende album Singular - Act 1, som er rett rundt hjørnet.

Unge, lovende Lil Mosey er ute med en ny musikkvideo til "Kamikaze" fra det ferske albumet Northsbest. Lil Mosey varmet opp for Juice WRLD på Sentrum Scene i Oslo. Musikkvideoen er regissert av Cole Bennett, som har jobbet med Juice WRLD, Lil Pump, Future og Lil Xan.

Rich The Kid har fått med seg YG på sin nye låt "Mo Paper". Rich The Kid slo igjennom med låten "Plug Walk", som har streamet godt over gull i Norge. YG spiller konsert i Oslo 2. desember.

Andrea Bocelli har slått seg sammen med Dua Lipa på den nye låten "If Only". Låten er å finne på Andrea Bocellis nye album Si og er co-skrevet av Francesco Sartori og Lucio Quarantotto, som var med på å skrive en av Bocelli's største hits, "Con Te Partirò" (Time To Say Goodbye). Albumet inneholder samarbeid med Ed Sheeran, Josh Groban og sønnen Matteo Bocelli.

Britiske Ray BLK toppet BBC Musics Sound of 2017-liste, og er nå ute med albumet Empress.

Supergruppen Black Eyed Peas er tilbake med albumet Masters Of The Sun

Kommende konserter:

Amber Mark varmer opp for Leon Bridges på Rockefeller i morgen, lørdag.

Noah Kahan opptrer på Ingensteds onsdag 7. november.

5 Seconds Of Summer spiller for et utsolgt Sentrum Scene fredag 9. november.

Seinabo Sey spiller i Oslo Konserthus lørdag 10. november.

Lemaitre spiller på Sentrum Scene lørdag 10. november.

Legenden Anastacia spiller utsolgt konsert på Sentrum Scene søndag 11. november.

Blocboy JB spiller på Rockefeller søndag 11. november. Rapperen står bak den virale “shoot”-dansen.

Sam Smith tilbake med Dancing With a Stranger11.1.2019 15:58Pressemelding

Sam Smith gjør et stort comeback med sin nye singel “Dancing With a Stranger” med Normani. Den sterke popballaden er første nye musikk fra Sam Smith i 2019, og følger opp samarbeidet med Calvin Harris på megahiten “Promises”. Normani gjorde stor suksess med gruppen Fifth Harmony, og lanserte en solokarriere i fjor med låten “Love Lies” med Khalid. Sam Smiths forrige album The Thrill of it All (2017) gikk rett til topps på albumlisten og har plassert platina i Norge. I april i fjor spilte Sam Smith for et utsolgt Telenor Arena. Om den nye låten sier Sam Smith: “I’m so excited for everyone to hear “Dancing With a Stranger,” which I wrote on The Thrill Of It All tour last year. For me it bottles everything I was feeling whilst juggling my personal life and touring. It is also such a beautiful moment for me as I’m a huge, huge fan of Normani and everything she is. I’m so excited to watch her light shine. I hope everyone enjoys hearing this song as much as I do.” Normani fortsetter: “I’m tr

James Blake med nytt album10.1.2019 16:46Pressemelding

James Blake er klar med nytt album fredag 18. januar. Det nye albumet har fått tittelen Assume Form. Blant dem som bidrar på albumet finner man André 3000, Travis Scott, ROSALÍA, Metro Boomin og Moses Sumney. Han har tidligere jobbet med artister som Kendrick Lamar, Beyoncé, Jay Z, Mount Kimbie, Bon Iver, Chance The Rapper, Frank Ocean og bidratt på filmmusikken til The Black Panther. Han har også hatt kunsterisk samarbeid med Quentin Blake og Natalie Portman. Han har vunnet den prestigetunge Mercury-Prize og vært Brit og Grammy nominert. Til sommeren kan han oppleves live på Primavera Sound.

Temmpo - Cassette4.1.2019 09:52Pressemelding

Etter å ha etablert en karriere som låtskriver og produsent for andre artister, gikk multitalentet Temmpo solo i 2016. I dag er han klar med sin sjette singel, “Cassette”, en emosjonell og ærlig akustisk ballade. “Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. Med en enkel akustisk gitar, svevende falsettmelodier og ærlig tekst, er dette som en mixtape-kassett med blandede følelser. HØR TEMMPO - "CASSETTE" HER Australskfødte Tonino Speciale jobber fra Tileyard Studios i London. Studioet har blant annet vært utgangspunkt for pros“Cassette” handler om en kjærlighet mellom to mennesker, en sommerflørt, som de begge vet at er en midlertidig ting. jekter som Sigala og Ella Eyre, og det var her Temmpo ble lært opp i DJ-kunsten av selveste Prodigy. Speciale startet karrieren som låtskriver for artister som Felix Jaehn, Nicky Romero, Markus Schulz og Anton Powers for å nevne noen. Han har også vært med på å skrive hitsingler

Ny, smooth single fra EHI og Blen4.1.2019 09:44Pressemelding

EHI fra Groruddalen er tilbake med singelen «Faller» den 4. januar. Låten er et samarbeid med den svenske RnB/Soul &Pop-vokalisten Blen og laget i samarbeid med Autumn Rowe, Kim Ofstad og BPM (Dua Lipa, Fetty Wap, Musiq Soulchild). Med en helt unik stemme og formidlingsevne, debuterte EHI hos Universal Music Norway med «Tanker» i mars. Nå er han tilbake med «Faller» hvor han har med seg Blen som er signert til et av de største hiphop/urban-lablene i Sverige, Redline Recordings. Blen har sluppet låter med en rekke artister i den svenske hiphop-eliten, turnért i Sverige i flere år, og var på «Allsång på Skansen» tidligere i år. - “Jeg skrev denne sangen mot slutten av forholdet med eksen min. Selvom jeg ikke turte å innrømme det for meg selv der og da så visste jeg at det var slutt mellom oss. Jeg tror vi begge viste at det var slutt, men man holder igjen fordi det har vært så bra, så trygt, og så enkelt! Jeg satt igjen med den følelsen som jeg skriver om i første vers at «for vi er så n