Nyhetsbrev fra Universal Music

Under finner du ukens nyhetsbrev fra Universal Music!

Astrid S slipper "Emotion"

Lil Halima slipper debut-EP

Eric Clapton ute med julealbum

Nytt album fra Elvis Costello & The Imposters

Sings For The King fra Glen Campbell

Lukas Graham er ute med den nye singelen "Not A Damn Thing Changed". Videoen er en hyllest til vennskap og spesielt Lukas sin venn William som valgte å ta sitt eget liv i en alder av 29 år. Se den her!

Migos’ egne Quavo er ute med soloalbumet Quavo Huncho. Albumet inneholder samarbeid med blant andre Cardi B, Drake, Lil Baby, Travis Scott, Offset og Kid Cudi.

Stjernelaget DJ Snake, Ozuna, Cardi B og Selena Gomez har sluppet musikkvideo til "Taki Taki", som i forrige uke toppet Spotifys Globale Topp 50-liste.

Sheck Wes har sluppet debutalbumet Mudboy, som har fått strålende kritikker, og inkluderer hiten "Mo Bamba". Se video til låten her.

Stjerneskuddet Ella Mai har sluppet sitt selvtitulerte debutalbum, som inkluderer smashen "Boo’d Up". Musikkvideoen har 250 millioner visninger på YouTube. Ella Mai er for tiden på USA-turne med Bruno Mars.

I forbindelse med lanseringen av Bohemian Rhapsody - den kommende filmen om Queen og Freddie Mercury – slipper Shawn Mendes en versjon av Queen & David Bowies klassiker "Under Pressure" fra 1981. Inntektene fra denne singelen går til den veldedige organisasjonen Mercury Phoenix Trust, som støtter den globale kampen mot HIV/AIDS.

I forrige uke slapp Lil Wayne det etterlengtede albumet Tha Carter V, som gikk rett inn på førsteplass på Billboard! Lil Wayne er den første artisten noensinne til å ha to låter på topp fem av Billboards Hot 100 samtidig.

Kommende konserter:

Countrystjernen Kacey Musgraves spiller på Sentrum Scene lørdag 13. oktober

Def Jam-rapperen Desiigner spiller på Rockefeller 16. oktober

Selveste Shania Twain spiller i Oslo Spektrum 16. oktober

Fortsatt god fredag og fin helg!

«TIME WAITS FOR NO ONE» - Tidligere uutgitt Freddie Mercury innspilling20.6.2019 11:51:48 CESTPressemelding

Freddie Mercury – kjent fra det ikoniske rockebandet Queen, som soloartist, og senest som portrettert av Rami Malek i filmen Bohemian Rhapsody - er i dag aktuell med låten «Time Waits For No One» - en tidligere uutgitt versjon av låten «Time» fra Dave Clark musikalen ved samme navn fra 1986. «Time Waits For No One» viser Freddie Mercury på sitt mest trollbindende – en helt nedstrippet fremførelse, kun akkompagnert av et piano, der en av musikkhistoriens største og mest elskede stemmer kommer til sin fulle rett. Med singlen kommer det også en musikkvideo og et intervju med Mercury og Clark fra 1986. Pianosporet er spilt inn på nytt av Mike Moran som også deltok på originalinnspillingen.

Erik Sæter slipper nye singelen Skyfri20.6.2019 08:00:00 CESTPressemelding

ERIK, til nå kanskje mest kjent som Erik Anders Sæter, har den siste tiden vært å se på TV-skjermen som en av årets deltakere på TV2 suksessen Farmen Kjendis. Den tidligere Paradise Hotel-deltakeren fra Tysfjord, debuterte februar i år med låta "Ukjent" som lå flere uker inne på Spotify topp 50. Nå er han tilbake med soundtracket til sommeren 2019 - låta "Skyfri". Erik sier selv: «Låta ble til en litt kjip regnværsdag i mars, da alt man gleder seg til er sommeren. Skyfri er en låt om det man ser for seg en perfekt sommer skal være. Skyfri himmel, stranda og gode venner. Det er en uironisk sommerlåt med høyt tempo og college-vibe vi tror kommer til å treffe bra hos unge voksne og tenåringer» Hør Skyfri her Connect med ERIK Instagram / YouTube

Robyn releases 'Ever Again' video17.6.2019 16:39:13 CESTPressemelding

There is Robyn, a microphone stand and a landscape she describes as “a dreamy place, somewhere undefined, somewhere in my unconsciousness”, as she revels in the power of sensuality, self care and human touch. Robyn worked on the video for ‘Ever Again’ with director Colin Solal Cardo and long time collaborator choreographer Maria ‘Decida’ Wahlberg. She wears a beautiful Louis Vuitton outfit designed by Nicholas Ghesquierre especially for the video. Watch ‘Ever Again’ here Robyn plays festivals across Europe and the US this summer, including headline slots at Wilderness and Pitchfork Music Festival in Chicago, as well as NOS Alive, Mad Cool and Rock Werchter. These performances follow her sold out European and US tours, including critically acclaimed shows at London’s Alexandra Palace and New York’s Madison Square Gardens, and her first festival performance of the year at Primavera Sound in Barcelona. For more information visit robyn.com. Praise for Robyn’s live show: “Dance pop perfecti