Nyhetsbrev fra Universal Music

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

LANY ute med nytt album

Larsiveli møter sine egne demoner i sin første singel via Def Jam – "Dykker dypt"

Travelle – "stay for the night"

John Lennon Imagine – The Ultimate Collection er i dag ute. Samlingen består av 140 spor og er godkjent av Yoko Ono Lennon som har vært med i hele prosessen. Samtidig med albumet slippes det også to filmer av John & Yoko; Imagine og Gimme Some Truth. Begge filmene har blitt restaurert fra de opprinnelige filmene og slippes på DVD og Blu-ray.

Mumford & Sons legger ut på verdensturné i forbindelse med det kommende albumet Delta, som slippes 16. november. Søndag 19. mai besøker de Oslo Spektrum. "Guiding Light" er første smakebit fra det nye albumet.

Jonas Blue følger opp smashen “Rise” med sin nye låt “Polaroid”. DJ’en har fått med seg ingen ringere enn Liam Payne og Lennon Stella.

Eric Church er i dag ute med sitt nye album Desperate Man. Albumet er produsert av Church og hans faste samarbeidspartner Jay Joyce.

Halsey er tilbake med en splitter ny singel, “Without Me”. Halsey gjør for tiden stor suksess med “Eastside” med Benny Blanco og Khalid. “Without Me” er hennes første soloslipp siden albumet Hopeless Fountain Kingdom fra 2017.

Canadiske Alessia Cara er ute med den nye låten “Trust My Lonely”. Låten er andre singel fra hennes kommende album Pains Of Growing. Musikkvideo er også ute, se den her.

Popduoen Jack & Jack er nå ute med “No One Compares To You”, som er første utgivelse siden hitlåten “Rise” med Jonas Blue.

I dag slapp Marc E. Bassy EPen Postmodern Depression. EPen inneholder blant annet “Love Her Too” med G-Eazy.

Den britiske punk-rock duoen Slaves spiller på John Dee onsdag 10. oktober.

Fin fredag videre og god helg!

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».

jens er klar med "Lottery"14.6.2019 08:05:00 CESTPressemelding

2019 har vært et travelt år for jens så langt. Han har signert med Made Management (Sigrid, Aurora), hans første singel “Mixtape” har nesten streamet 4M streams og han har allerede rukket å slippe flere singler i år. Sommerlige “Lottery” er tredje låt ut fra jens og han har følgende å si om låta: "Lottery" handler om at man ofte kan bli helt dust av forelskelse, og hvordan man gjerne ikke anerkjenner at oddsene er like dårlig som sjansen for å vinne i lotto. Forelskelsen jeg beskriver i låta, den gikk over, og den dag i dag aner jeg ikke hva hun jeg var så betatt av driver med eller hvor hun er i verden. Samtidig er hun lykkelig uviten om at hun inspirerte en låt. Og akkurat det synes jeg er helt greit. “Lottery” slippes 14.juni.