Nyhetsbrev fra Universal Music

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

Lido slipper EP – I O U 1

Shawn Mendes og Zedd ute med låt

Metallica til Norge

Snow Boyz slipper første singel etter signering til Def Jam Recordings – Combo

Ólafur Arnalds til Norge

Hello, I’m jens - Pieces

The Beatles med jubileumsutgivelse

Linda Vidala – Natteravn

Logic er ute med sitt fjerde studioalbum og fjerde kapittel i mixtapeserie Young Sinatra. Logic har selv produsert albumet sammen med sin faste produsent 6ix. På YSIV har han blant annet fått med seg flere medlemmer fra det legendariske rapkollektivet Wu Tang Clan på låten “Wu Tang Forever”. Andre som bidrar på albumet er Ryan Tedder, Jaden Smith, Hailee Steinfeld og Wale.

Nile Rodgers & CHIC er tilbake med sitt første album på 25 år. Albumet, det tiende i rekken, har fått tittelen It's About Time og er ute i dag. Rodgers har selv skrevet og produsert det nye albumet og blant dem som bidrar finner man Lady Gaga, Hailee Steinfeld, Craig David, Stefflon Don, Mura Masa, Anderson .Paak og Elton John - for å nevne noen. Duckie Thot og Jazzelle Zanaughtti er på det nye coveret som er en re-make av debutalbumet fra 1977.

Fire av verdens største artister, DJ Snake, Selena Gomez, Cardi B og Ozuna, har slått seg sammen, og i dag er “Taki Taki” ute. Dette er første store kommersielle singel til DJ Snake siden Justin Bieber samarbeidet “Let Me Love You” fra 2016.

Tyske Arlissa, som debuterte med Jonas Blue-samarbeidet “Hearts Ain’t Gonna Lie” tidligere i år, er i dag ute med “We Won’t Move”.  Låten er å finne på soundtracket til filmen The Hate U Give som kommer 12. oktober. Filmen er basert på den bestselgende romanen til Angie Thomas, som handler om politivold mot unge aforamerikanere.

5. september er det premiere på filmen A Star Is Born med Lady Gaga og Bradley Cooper i hovedrollen. I dag er første låt fra filmen ute, "Shallow". Låten er en duett mellom Gaga og Cooper og blir å finne på soundtracket hvor alle låtene er av og med duoen.

Svenske Vargas & Lagola består av de velkjente og velrennomerte låtskriverne Salem Al Fakir og Vincent Pontare som står bak superhits for blant andre Avicii, Axwell /\ Ingrosso, Katy Perry og Madonna. I vår og sommer har duoen hatt en stor hit i Sverige med låta "Roads", nå er de tilbake med singelen "Selfish".

Dermot Kennedy spiller på Rockefeller søndag 30. September. Support er Jack Vallier.

Robyn releases 'Ever Again' video17.6.2019 16:39:13 CESTPressemelding

There is Robyn, a microphone stand and a landscape she describes as “a dreamy place, somewhere undefined, somewhere in my unconsciousness”, as she revels in the power of sensuality, self care and human touch. Robyn worked on the video for ‘Ever Again’ with director Colin Solal Cardo and long time collaborator choreographer Maria ‘Decida’ Wahlberg. She wears a beautiful Louis Vuitton outfit designed by Nicholas Ghesquierre especially for the video. Watch ‘Ever Again’ here Robyn plays festivals across Europe and the US this summer, including headline slots at Wilderness and Pitchfork Music Festival in Chicago, as well as NOS Alive, Mad Cool and Rock Werchter. These performances follow her sold out European and US tours, including critically acclaimed shows at London’s Alexandra Palace and New York’s Madison Square Gardens, and her first festival performance of the year at Primavera Sound in Barcelona. For more information visit robyn.com. Praise for Robyn’s live show: “Dance pop perfecti

Ny musikk fra Madonna, Taylor Swift, Veronica Maggio og mange flere.14.6.2019 14:32:15 CESTPressemelding

Madonna slipper albumet Madame X Linda Vidala slipper EP https://www.ntbinfo.no/pressemelding/ehi-slipper-ny-lat?publisherId=6987388&releaseId=17866361 EHI slipper låta Ditt problem i dag EDM-debutanten ASH slipper første singel! https://www.ntbinfo.no/pressemelding/jens-er-klar-med-lottery?publisherId=6987388&releaseId=17866306 jens er klar med Lottery https://www.ntbinfo.no/pressemelding/veronica-maggio-slipper-den-forste-delen-fra-det-kommende-albumet-fiender-ar-trakigt?publisherId=6987388&releaseId=17866234 Veronica Maggio slipper den første delen fra det kommende albumet Fiender är tråkigt Common er tilbake med låten “HER Love”.Beaten er basert på en tidligere uutgitt originalinnspilling av J Dilla - produsenten som gjennom sitt arbeid for The Pharcyde, A Tribe Called Quest, De La Soul, Busta Rhymes, The Roots, Erykah Badu, og dagsaktuelle Common, nådde ikonisk status I hiphopmiljøet lenge før sin altfor tidlige bortgang I 2006. På “HER Love” lar Common Dillas klassiske håndverk s

MADONNA RELEASES MADAME X14.6.2019 13:36:28 CESTPressemelding

Today, Madonna released her highly-anticipated 14th studio album Madame X from Live Nation, Interscope Records and Maverick. Madame X is now available across Apple, Spotify, Amazon and all DSPS. The Madame X Deluxe Box Set is on sale today and includes the international limited-edition deluxe hardcover two CD album, an exclusive standard album cassette, a seven inch picture disc “I Rise,” double sided poster and tattoo sheet. In addition, the Madame X International Limited Edition Deluxe hard cover contains two CD album featuring three bonus tracks and a 32 page booklet. Influenced creatively by living in Lisbon, Portugal over the past several years, Madame X is a collection of 15 new songs that celebrate Madonna’s career-long affair with Latin music and culture coupled with other global influences. On the album, Madonna brings this to life as she sings in Portuguese, Spanish and English across various tracks. Madonna collaborated on Madame X with longtime producer Mirwais, as well as

EDM-debutanten ASH slipper første singel!14.6.2019 08:10:00 CESTPressemelding

Ash ble født i 1995 i Nord-Iran og kom til Norge som politisk flyktning i 2000. Siden den gang har han bodd i den sørlandske sommerbyen Kristiansand, der han fikk interesse for musikk allerede i tidlig alder. Som 16 åring begynte han å mikse musikk, og har i løpet av det siste året fått en sentral rolle innenfor det norske klubbmiljøet. Ash har spilt for alle de største klubbene innenfor landegrensen, og har fortiden faste spille-jobber rundt om i hele Norden. Nå har Ash tatt steget videre, og har brukt mye av tiden i hjemmestudioet der han produserer egen musikk. Fredag 14.06.19 slipper Ash sin første singel via Eccentric Music, «Matters».