Nyhetsbrev fra Universal Music

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

Lido slipper EP – I O U 1

Shawn Mendes og Zedd ute med låt

Metallica til Norge

Snow Boyz slipper første singel etter signering til Def Jam Recordings – Combo

Ólafur Arnalds til Norge

Hello, I’m jens - Pieces

The Beatles med jubileumsutgivelse

Linda Vidala – Natteravn

Logic er ute med sitt fjerde studioalbum og fjerde kapittel i mixtapeserie Young Sinatra. Logic har selv produsert albumet sammen med sin faste produsent 6ix. På YSIV har han blant annet fått med seg flere medlemmer fra det legendariske rapkollektivet Wu Tang Clan på låten “Wu Tang Forever”. Andre som bidrar på albumet er Ryan Tedder, Jaden Smith, Hailee Steinfeld og Wale.

Nile Rodgers & CHIC er tilbake med sitt første album på 25 år. Albumet, det tiende i rekken, har fått tittelen It's About Time og er ute i dag. Rodgers har selv skrevet og produsert det nye albumet og blant dem som bidrar finner man Lady Gaga, Hailee Steinfeld, Craig David, Stefflon Don, Mura Masa, Anderson .Paak og Elton John - for å nevne noen. Duckie Thot og Jazzelle Zanaughtti er på det nye coveret som er en re-make av debutalbumet fra 1977.

Fire av verdens største artister, DJ Snake, Selena Gomez, Cardi B og Ozuna, har slått seg sammen, og i dag er “Taki Taki” ute. Dette er første store kommersielle singel til DJ Snake siden Justin Bieber samarbeidet “Let Me Love You” fra 2016.

Tyske Arlissa, som debuterte med Jonas Blue-samarbeidet “Hearts Ain’t Gonna Lie” tidligere i år, er i dag ute med “We Won’t Move”.  Låten er å finne på soundtracket til filmen The Hate U Give som kommer 12. oktober. Filmen er basert på den bestselgende romanen til Angie Thomas, som handler om politivold mot unge aforamerikanere.

5. september er det premiere på filmen A Star Is Born med Lady Gaga og Bradley Cooper i hovedrollen. I dag er første låt fra filmen ute, "Shallow". Låten er en duett mellom Gaga og Cooper og blir å finne på soundtracket hvor alle låtene er av og med duoen.

Svenske Vargas & Lagola består av de velkjente og velrennomerte låtskriverne Salem Al Fakir og Vincent Pontare som står bak superhits for blant andre Avicii, Axwell /\ Ingrosso, Katy Perry og Madonna. I vår og sommer har duoen hatt en stor hit i Sverige med låta "Roads", nå er de tilbake med singelen "Selfish".

Dermot Kennedy spiller på Rockefeller søndag 30. September. Support er Jack Vallier.

Lil Halima slipper ny EP - for the dark days22.2.2019 10:00:48Pressemelding

I dag er Lil Halima klar for å slippe sin nye EP, for the dark days, bare under en uke før hun spiller to konserter under årets by:Larm, for andre året på rad. Det ble også nylig offentliggjort at hun er nominert i kategorien “Årets urban” under Spellemannprisen 2018, samt at love songs for bad lovers er nominert til Hyundai Nordic Music Prize. Første livstegn fra artisten Lil Halima kom i april 2018 med den selvskrevne- og egenproduserte introduksjonslåten «Interlude». En uke etter slapp hun debutsingelen “Abstract” som skulle bli første skritt på veien mot EPen love songs for bad lovers i oktober 2018. I mellomtiden fikk verden høre både “Jasmine” og “Train”, og den daværende 19-åringen ble et samtaleemne i inn- og utland. Hun signerte labelsamarbeid med Island UK og Dew Process i Australia, i tillegg til bookingavtaler med gigantene Timeout Agency, Coda Agency og Paradigm Agency. Tidligere i år fikk vi første smakebit fra hennes nye EP, med singelen “Hold Me”. Det var også denne sin

Nyhetsbrev fra Universal Music15.2.2019 13:28:02Pressemelding

God fredag! Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music: Björn Borg og Robyn presenterer RBN Chaka Khan er tilbake Jonas Benyoub – "Snakker om" https://www.ntbinfo.no/pressemelding/linda-vidala-slipper-ep---halvt-norsk?publisherId=6987388&releaseId=17860564 Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk Superstjernen Katy Perry gjør et kjempecomeback med smashen “365” med hitmaskinen Zedd! Hør låten her! 20 år gamle Yungblud fra Yorkshire har fått med seg Halsey & Travis Barker på den nye singelen “11 Minutes”. I november kan han oppleves live på Parkteateret i Oslo. Juice WRLD er ute med sin splitter nye låt “Robbery”! Enda en gladnyhet, han opptrer i Oslo Spektrum med Nicki Minaj 3. mars og slipper sitt nye album Death Race For Love 8. mars! Britiske SG Lewis er nå klar med låten “Blue”! Låten er førrste låt ut fra hans siste EP Dawn. Den talentfulle produsenten skal spille på årets Coachella, og gjestet Stavernfestivalen i fjor sommer. Den lovende danske artisten Elias Boussnina har fått med

Chaka Khan er tilbake15.2.2019 13:22:21Pressemelding

Dronningen av funk, Chaka Khan, er tilbake med det nye albumet https://open.spotify.com/album/1QRhPsupQCDlD9EwTWumSA?si=YdkfFUwSSo-6sk_ginB_Uw Hello Happiness. Albumet inneholder syv nye låter inkludert den fengende låten "Like Sugar" og er gjort i samarbeid med Switch og Sarah Ruba Taylor. Hello Happiness er et klassisk Chaka Khan album med tidløs vokal og en samling funky låter – en miks av fortid og fremtid. Som låtskriver, skuespiller, forfatter, filantrop, entreprenør og aktivist har hun inspirert mange artister gjennom tidene og har vært innom sjangere som R&B, pop, rock, gospel, country, world music, jazz og klassisk. Gjennom sin karriere har hun gitt ut 22 album, hatt ti #1 singler i USA og samarbeidet med Miles Davis, Aretha Franklin, Stevie Wonder, Prince, Quincy Jones og Mary J. Blige.

Björn Borg og Robyn presenterer RBN15.2.2019 12:31:17Pressemelding

I dag slipper det svenske sportsmerket Björn Borg sin eksklusive capsule collection, RBN, med den internasjonale popstjernen og moteikonet, Robyn. Den moderne unisex-kolleksjonen inneholder en blanding av edgy treningsklær og gatemote. Björn Borg og Robyn har satt sine hoder sammen for å lage RBN. Capsule collectionen er utviklet av Robyn sammen den velkjente stylisten Naomi Itkes og Björn Borg sitt design team. Den ekslusive kolleksjonen inneholder 23 plagg i forskjellige fargekombinasjoner. Det er en moderne og ikke kjønnspesifisert kolleksjon, med en mix av trening, gatemote og arbeidsklær. Inspirert fra noen av Robyn sine favorittplagg og noe av Björn Borg sitt arkiv fra 80’, tilbyr den et komplett look med fleece hoodies, tracksuits, poloskjorter, undertøy og sokker. «RBN reflekterer min kjærlighet for gatemote og hvordan det signaliseres i ungdomskulturen. Det er inspirert av mine favorittplagg gjennom årene. Jeg tenkte det ville bli veldig spennende å lage klær som jeg både kan

Linda Vidala slipper EP - Halvt Norsk15.2.2019 09:08:42Pressemelding

Linda Vidala hadde braksuksess med den P3 Gull- og Spellemannsnominerte singelen "Bængshot" sammen med KingSkurkOne i 2017. Hun ble også nominert til årest liveartist under P3 Gull. Silvana Imam, Linda Pira, OnklP og Kamelen var med henne på scenen under P3 gull, og det ble sluppet to remixer av «Bængshot», med de nevnte. I dag er hun klar med EPen, "Halvt Norsk", før hun slipper del to, "Halvt Thai", mot sommeren. HØR "HALVT NORSK" HER I fjor høst slapp Linda «Natteravn», hvor hun viste seg fra en langt mer sårbar og melodiøs side. Linda og låten var med i NRK programmet “Uten pappa», og dette var første låt ut fra Epen “Halvt norsk”. Våren 2019 skal Linda Vidala slippe to EPer. Epen «Halvt Norsk» er først ut, «Halvt thai» slippes nærmere sommeren. - «Halvt Norsk» er en skildring av den sårbare delen av meg. Den handler om personlige historier, kjærlighet, angst og håp. Ved å blottlegge meg selv på følelsesmessig plan i musikken min, håper jeg noen der ute vil kjenne seg igjen i - og