Nyhetsbrev fra Universal Music

Her er ukens nyhetsbrev fra Universal Music:

Mark Knopfler med nytt album

Mumford & Sons er endelig tilbake med den nye singelen "Guiding Light", den første singelen fra deres kommende album Delta som slippes 16. november. "Guiding Light" er en fengende forsmak på det kommende albumet, som følger opp tidligere suksesser som Sigh No More, Babel og Wilder Mind.

16. november slippes en samling av Chris Cornells største hits gjennom karrieren. Albumet vil inneholder låter fra hans tid i Soundgarden, Temple Of The Dog, Audioslave og fra hans solokarriere samt en låt som aldri før har vært utgitt, "When Bad Does Good".

Den franske afrotrap-kongen MHD er ute med albumet 19. Han besøker Oslo for å spille konsert på Sentrum Scene 25. januar.

Stjerneskuddet Noah Kahan er ute med låten "False Confidence", og spiller på Ingensteds 7. november

Logic har sluppet en video til "Everybody Dies". Albumet YSIV, Young Sinatra IV, er rett rundt hjørnet!

Den svenske superduoen Norlie & KKV er ute med "Om Du Lämnar Mig Nu". Mange husker dem med "Ingen Andra Rör Mig Som Du" som var en sommerhit i 2015. 15. november spiller duoen på Rockefeller i Oslo.

I kveld kan du se Lukas Graham fremføre den nye låten "Love Someone" på Senkveld med Helene og Stian kl. 22:25 på TV2.

Fin fredag videre og god helg!

«TIME WAITS FOR NO ONE» - Tidligere uutgitt Freddie Mercury innspilling20.6.2019 11:51:48 CESTPressemelding

Freddie Mercury – kjent fra det ikoniske rockebandet Queen, som soloartist, og senest som portrettert av Rami Malek i filmen Bohemian Rhapsody - er i dag aktuell med låten «Time Waits For No One» - en tidligere uutgitt versjon av låten «Time» fra Dave Clark musikalen ved samme navn fra 1986. «Time Waits For No One» viser Freddie Mercury på sitt mest trollbindende – en helt nedstrippet fremførelse, kun akkompagnert av et piano, der en av musikkhistoriens største og mest elskede stemmer kommer til sin fulle rett. Med singlen kommer det også en musikkvideo og et intervju med Mercury og Clark fra 1986. Pianosporet er spilt inn på nytt av Mike Moran som også deltok på originalinnspillingen.

Erik Sæter slipper nye singelen Skyfri20.6.2019 08:00:00 CESTPressemelding

ERIK, til nå kanskje mest kjent som Erik Anders Sæter, har den siste tiden vært å se på TV-skjermen som en av årets deltakere på TV2 suksessen Farmen Kjendis. Den tidligere Paradise Hotel-deltakeren fra Tysfjord, debuterte februar i år med låta "Ukjent" som lå flere uker inne på Spotify topp 50. Nå er han tilbake med soundtracket til sommeren 2019 - låta "Skyfri". Erik sier selv: «Låta ble til en litt kjip regnværsdag i mars, da alt man gleder seg til er sommeren. Skyfri er en låt om det man ser for seg en perfekt sommer skal være. Skyfri himmel, stranda og gode venner. Det er en uironisk sommerlåt med høyt tempo og college-vibe vi tror kommer til å treffe bra hos unge voksne og tenåringer» Hør Skyfri her Connect med ERIK Instagram / YouTube

Robyn releases 'Ever Again' video17.6.2019 16:39:13 CESTPressemelding

There is Robyn, a microphone stand and a landscape she describes as “a dreamy place, somewhere undefined, somewhere in my unconsciousness”, as she revels in the power of sensuality, self care and human touch. Robyn worked on the video for ‘Ever Again’ with director Colin Solal Cardo and long time collaborator choreographer Maria ‘Decida’ Wahlberg. She wears a beautiful Louis Vuitton outfit designed by Nicholas Ghesquierre especially for the video. Watch ‘Ever Again’ here Robyn plays festivals across Europe and the US this summer, including headline slots at Wilderness and Pitchfork Music Festival in Chicago, as well as NOS Alive, Mad Cool and Rock Werchter. These performances follow her sold out European and US tours, including critically acclaimed shows at London’s Alexandra Palace and New York’s Madison Square Gardens, and her first festival performance of the year at Primavera Sound in Barcelona. For more information visit robyn.com. Praise for Robyn’s live show: “Dance pop perfecti