Nyhet Vinter 2016: Opplevelsesreise i Colombia - Landet mest kjent for kaffe og kokain

Colombia er et land som fascinerer de fleste, men som de færreste har våget å reise til. TEMA lanserer nå denne sagnomsuste destinasjonen til opplevelseslystne nordmenn, fra og med vinteren 2016.

- Vi har vel alle hørt mye om Colombia og kanskje også sett en TV-serie eller to. Vi merker at etterspørselen øker i takt med omtalen, og mange har ytret et ønske om at vi skal produsere en reise hit, nå er endelig de første turene klare, sier Nora Aspengren, Kommunikasjonsansvarlig i TEMA.

De reisende vil få oppleve Bogotá, Medellín, kaffeplantasjer, vandring i Pablo Escobars fotspor, Cartagena og så veldig mye mer. Colombia er en mosaikk av kontraster, fantastisk natur og en rik kulturarv. Økonomien er i stor grad basert på jordbruk, der kaffeproduksjon er landets stolthet.

Turistindustri i vekst

Etter at flere års uroligheter nå har lagt seg er Colombia igjen et attraktivt turistmål. Landet tok i mot mer enn 2 millioner turister i 2014, og tallet er stigende. Optimismen fører til økt investering i landets turistindustri, og den ikoniske byen Medellín er flere år på rad kåret til verdens mest innovative by.

- Dette er et fantastisk fascinerende reisemål. Colombia er kanskje det landet i Sør-Amerika med mest mangfold. Denne reisen tar oss gjennom alt det så mange har hatt lyst til å oppleve, og jeg gleder meg over at vi endelig kan tilby denne reisen, sier Mats Bigård, Product Manager hos TEMA.

• Første avgang fra Oslo er 1/11 2016
  • Priser fra 33,998 nok per person

Bilder fra TEMAs Colombia finner du her:http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0006188

Mer om TEMAs reiser til Colombia finner du her:http://www.tema.startour.no/reiser/Sor-Amerika/Colombia/Colombia--et-land-av-kontraster/